spektakel!

Over alles wat met Dragracen te maken heeft
Gebruikersavatar
lachgasvullen.nl
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 308
Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
Contacteer:

spektakel!

Bericht door lachgasvullen.nl »

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
BMWturbotim
Senior
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
Locatie: Deventer

Re: spektakel!

Bericht door BMWturbotim »

Pffff je moet er niet aan denken allemaal pff al die euro's die er in de lucht vliegen ! , btw elke x zitten ze aan de achterkant van de auto ? killswitch ?

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: spektakel!

Bericht door Marcel Gouma »

Ja klopt.
De killswitch wordt eerst omgezet..

Hier is wel veel van te leren
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: spektakel!

Bericht door freek corsa »

Ik heb geen ervaring met achterwiel aangedreven dragracen......, maar in veel gevallen denk ik,
als je een koppeling pedaal zou hebben en gebruiken, pakt de achterkant dan niet sneller grip na een schuif parij?

Volgens mij zijn dit allemaal automaten zonder koppeling.

Er worden wel heel veel dollars tegen de muur gegooid :(
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: spektakel!

Bericht door Corsa_GSi »

ZO houdt je wel de economie draaiend.....
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
lachgasvullen.nl
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 308
Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
Contacteer:

Re: spektakel!

Bericht door lachgasvullen.nl »

Marcel Gouma schreef:Ja klopt.
De killswitch wordt eerst omgezet..

Hier is wel veel van te leren
dat was ook de hoofd reden dat ik hem gepost heb, maken we d'r een quiz van?

idd de hoofdschakelaar voor de akku zit achterop hier mee schakel je de ontsteking en de brandstof pomp uit, ook de solenoids van het lachgas zullen dicht gaan (als ze dat nog niet zijn)

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: spektakel!

Bericht door Shepherd moon »

ik zie hier al verschillende vraagtekens eigenlijk, er zijn verschillende airborns, waarom geen wheeliebar?
Die mens in de wagen vanaf 2 min die in de cockpit werd gefilmd vond ik wel geweldig wat die tijdens het schuiven nog allemaal aan het proberen was. Ruitje opendoen of kraan dichtdraaien of zo? Want die reflex was wel snel en vrij koelbloedig vond ik...

comment op 11:23, hier presenteer ik mijzelf dus, aangename kennismaking :roll:

Maar er zijn toch ook een paar lelijke crashes bij ook waarvan ik vrees dat de afloop niet zo leuk meer is :think :?
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: spektakel!

Bericht door Jaap blom »

Niet alle achterwielaandrijvers rijden met een automaat. Veel ex pro-stock wagens hebben een koppeling en een jericho bak, pro mods rijden met een koppeling en een lenco. funnycars hebben ook een koppeling, top- fuel ook.De achteras is een starre as en deze wagens hebben ook allemaal een spooled differentieel, waardoor er eigenlijk een 80% verbinding is tussen beide achterwielen, ipv de 25% platen sper die wij allemaal kennen. Deze constructie is bepalend voor de reactie van de wagen op gripverlies. Als je een tyre shake of een grip probleem krijgt gaat de wagen naar de kant waar nog de meeste grip is, die grip gaat niet weg als je de koppeling intrapt, en de grip verliezende kant krijgt ook geen grip terug als je de koppeling weer laat komen, vaak is de tyre shake zo heftig dat de rijder door elkaargeschud wordt tot aan blauwe plekken op de gordelpunten aan toe en daardoor al reactie tijd verliest. Een aantal "airbornes" rijden met een wheelybar, die moet je echter wel goed afstellen, en dat is nu juist de kunst. De profs zie je met witte verf de wheelybar wieltjes insmeren tijdens qualifying, zodat de druk kan worden bepaald die nodig is om de wagen net geen wheely te laten maken, de verplaatsing van gewicht naar achteren is goed voor meer grip, maar teveel geefteen risico op slechte rechtuit stabiliteit. Veel chassis worden uitgelijnd op de vooras als ie 60 cm omhoog staat met 80 kilo in de bestuurdersstoel. zo weet je dat de wagen bestuurbaar blijft en je wielen niet scheef onder de wagen staan bij het starten.

Gebruikersavatar
BMWturbotim
Senior
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
Locatie: Deventer

Re: spektakel!

Bericht door BMWturbotim »

Hmm intresant :D:D

Gebruikersavatar
lachgasvullen.nl
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 308
Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
Contacteer:

Re: spektakel!

Bericht door lachgasvullen.nl »

reaktie tijd verlies (dus voor "the green light") door tire shake? leg dat eens uit Jaap.
Enne alleen blauwe plekken? Tireshake kan zelfs zo heftig voorkomen dat het dodelijk kan zijn: RIP Eric Medlen

http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Medlen#Death

Plaats reactie