Racing Expo Leeuwarden 2013

Over alles wat met Dragracen te maken heeft
Gebruikersavatar
Jaapie_CRX
Normal
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07

Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door Jaapie_CRX »

een week of 2 geleden was er in Leeuwarden weet het om de 2 jaar terugkerende Racing expo in Leeuwarden. In 1.5 week tijd heeft Harry het weten te regelen om er een DHRA stand op de beurs te krijgen.

Mark Piepers, Harry Kempenaar+familie, Freek Teeuwen, Esbjorn Blauw en Ik hebben ons uiterste best gedaan om zoveel mogelijk flyers uit te delen.

een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het was een leuke beurs, met veel bezoekers, en erg veel leuke praatjes.

Maar................,
Na met veel mensen te hebben gepraat op de beurs denk ik dat er toch het 1 en ander veranderen moet bij de DHRA wedstrijden op drachten.
Werkelijk meer dan de helft van de mensen hadden commentaar dat ze niet op de andere kant van de baan kunnen komen. Veel mensen zijn autoliefhebbers, en willen graag de auto's bekijken die op de baan rijden. Ook is een praatje maken met bekende rijders amper mogelijk.

Het mooiste zou toch echt wel zijn dat er op de andere kant van de baan weer hekken komen te staan. En dan echt alleen maar Rijders auto's naar de andere kant van de baan. Verder geen hulpvoertuigen en dergelijke, om de ergernissen van een aantal jaren terug te voorkomen.

Nog wat foto's van de beurs:
http://www.photograph-d.com/?page_id=914" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door Jaap blom »

Je kaart wel een van de lastigste zaken aan. Er zijn redenen om publiek te weren aan de line up kant, en hulpvoertuigen toe te staan. Veiligheid is een van die redenen om publiek te weren. hoe meer volk hoe lastiger het is om veilig terug te rijden tussen de mensenmassa. Twee is de kosten die gemaakt moeten worden om ook aan die kant alles af te hekken. Een reden om hulpvoertuigen daar wel toe te staan is dat een hulpvoertuig toch de gereedschappen van de rijder bevat, en hij/zij deze niet onbeheerd achter wil/kan laten. En zo zijn er nog een paar niet nader te noemen zaken die hierbij een rol spelen.

Gebruikersavatar
Jaapie_CRX
Normal
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door Jaapie_CRX »

Nou, dat kaart ik niet aan.

Dat is wat mij heel erg opviel. werd erg vaak genoemd.
Ik kom zelf uit drachten, en veel vrienden van mij willen wel komen kijken. maar sinds het niet meer mogelijk is om bij de rijders te komen komen veel niet meer kijken.

ik begrijp me de reacties heel goed.

En wat kost nou 150 meter hekken?
Tot 2 jaar geleden stonden er op de andere kant altijd hekken. Het grote probleem was al die geparkeerde auto's op de andere kant van de baan. Als je die nou niet toe laat, en alleen race auto's en publiek word het volgens mij veel leuker voor iedereen.

Gewoon een gedachte, die door veel van de toeschouwers gedeeld word.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door Gerard Roelofsen »

Het probleem is begonnen sinds de verlenging van de baan. Sinds die tijd moesten wij iedere keer de race kort onder breken voor mensen die naar de overkant wilden. Als tweede kwam het voor dat er auto's stonden die geen racers of crew waren maar die wel donuts gingen draaien.
Idd extra hekken is opzich geen probleem. Evt een kleine doorlaat achter maken voor mensen te voet. Maar zit nog met het probleem van de mensen die aan het eind van de avond voor en naast de trailer staan en zo ons werk er bemoeilijken.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door freek corsa »

Voor elk argument is wel een antwoord te vinden.

Maar wat we moeten bereiken is dat we samen de sport heel houden en eventueel groter maken.

Ik wil graag meedenken om samen oplossingen te kunnen gaan realiseren.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
Jaapie_CRX
Normal
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door Jaapie_CRX »

Begrijpelijk Gerard, snap precies wat je bedoeld. misschien een optie om zoals bij Jade airport een paar hoge hekken rond de trailer te plaatsen? daar stond niemand op of bij de baan of het startvak.

Het blijft een discussie punt, maar ik denk wel dat er over nagedacht moet worden.
Ik ben bang dat het op deze manier wel bezoekers gaat kosten

Gebruikersavatar
wild indian
Normal
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011 23:03

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door wild indian »

dit is inderdaad waar.
dit word als gigantich negatief ervaren door het publiek. :hand
mensen worden geweert. en zelfs terug gestuurt. zelfs mijn eigen dochter heeft daar zelfs een keer staan huilen
dat ze niet bij haar vader mocht komen!!!!!beetje raar :think
terwijl onze sport juist overal heel toegankelijk is!!!! zelfs in de usa loop je zo naar binnen bij john force voor een hand tekening of een praatje je kunt gewoon het hele renners kwartier door.
en dat word nou juist zo gewaardeerd en daar betalen mensen ook entree voor namelijk 10 euro.
dus ik zeg als je publiek wilt trekken .
WEG DIE HEKKEN. en net als vroega!!!!! lekker gezellig met mekaar zo als het hoort!!! :clap
REAL CARS lift the front wheels
they don"t POWER them!!!!!!!!

NEVER drive faster!!
than your GARDIAN ANGEL
can fly!!!!!!!

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door Gerard Roelofsen »

heb nog een ander idee, Hekken kunnen terug komen in iedergeval maar......
heb dan wel hulp van wat mensne uit de buurt van drachten nodig.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door freek corsa »

Ik wil wel helpen.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
tonkawasuki
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:57
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

Re: Racing Expo Leeuwarden 2013

Bericht door tonkawasuki »

Ik denk dat de sport staat en valt met het aantal toeschouwers dat er komt , een aantal vrienden en bekenden uit de zaak (http://www.hemomotoren.com" onclick="window.open(this.href);return false;) zijn ook enthousast geworden na een keer op drachten te zijn geweest en hebben dit jaar ook ingeschreven.
Die nemen uiteraard ook weer vriendjes en fam mee ,al met al lekker voor de financieen, denk dat geen slecht idee is om het publiek nog meer bij het racen te betrekken .
Al die feedback van de beurs is in ieder geval een goede reden om er eens goed over na te denken.
Zien racen doet racen !!! :lol:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat

Plaats reactie