Iets over dranghekken en veiligheid

Over alles wat met Dragracen te maken heeft
Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door freek corsa »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien toch maar vangrails gebruiken.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
Jaapie_CRX
Normal
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door Jaapie_CRX »

Het hoeft maar 1x te gebeuren dan is het einde verhaal met onze hobby.

Gebruikersavatar
wild indian
Normal
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011 23:03

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door wild indian »

volgens mij hebben ze bij de d.h.r.a de zelfde wielrenners hekjes!
dat houd dus niks tegen! dat houd aleen maar mensen van de baan en verder niks!
laten ze ook nog WS rijden levensgevaarlijk!!!!! :naughty
ik snap het niet. er is toch nu een samenwerking met quatermile events die hebben 2x 400m
vangrail in drachten staan.???????? :think
of wachten we tot het kalf verdronken is!!!!!! :doh
een geluk eerst volgende race is alles aanwezig . BAANPREP, VANGRAILS en een BETROUWBARE KEURING.
ik zeg houden zo voor het te laat is!!! :pray
REAL CARS lift the front wheels
they don"t POWER them!!!!!!!!

NEVER drive faster!!
than your GARDIAN ANGEL
can fly!!!!!!!

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door Gerard Roelofsen »

spijt me maar nu begin ik toch iets geirriteerd te worden heren,

tijdens de laatste vergadering in januari hebben wij hier over gesproken. wij hebben allen gezegd dat een vangrail wenselijk is maar dat wij als DHRA hulp nodig hebben hierin om dit te realiseren.
Nu wil ik jullie er aan herrinneren dat er drie mensen hebben aangeboden om hier achteraan te gaan en dit mogelijk te maken, welke allen in de regio wonen.

Ik zal in iedergeval zeggen wat ik heb gedaan in de tussentijd;
heb contact gehad met Johan Oomen over deze kwestie , hij heeft een contract met heijmans mbt de vangrails. de vangrail blijven op dr88 staan maar deze worden ten alle tijden zelf geplaatst door iemand van heijmans. Johan zou een prijs opvragen voor ons wat dit voor ons zou kosten. tot op heden geen reactie.

Dus hoever is de rest?


ps. voor de genen die heeft opgelet de 1ste dr88. de hekken staan veel verder weg als vroeger. (is ook met een goede rede gedaan)


( zo dat lucht ff op :) )
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door freek corsa »

Ik heb geen kwade bedoelingen.

Maar ik schrok wel even wakker toen ik dit filmpje zag.

Als ik (of meerdere vrijwilliger) ergens kan helpen om de veiligheid te vergroten, dan hoor ik dat graag.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door Gerard Roelofsen »

ik snap je volledig freek.

ik ben als eerst opzoek naar contact personenen van oa heijmans of andere partijen welke vangrails hebben en verhuuren aan derde.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door Corsa_GSi »

Heijmans is een k.t bedrijf..... na 6 jaar moeten ze nog steeds dingen van net na de bouw van de huizen hier herstellen.
Laatst gewijzigd door Corsa_GSi op 15 jul 2013 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door GofastBuick »

Ja gemerkt Gerard, dat die hekken veel verder weg stonden. Veel beter zo!

Die vangrail kost meen ik me te herinneren iets van €7500 euro om neer te zetten iedere race en weer op te halen.

@Harry, wat bedoel je hier mee als ik vragen mag quote "en een BETROUWBARE KEURING."
Volgens mij heeft de DHRA ook gecertificeerde keurmeesters.

En de WS klasse kan toch gewoon rijden? Of je nou 9.4 rijd in de SM klasse of 9.1 in de WS klasse, ik zie het verschil in die 3 tiende van een seconde verschil niet.
Of mag de SM niet harder als 10 seconden rijden? If so, dan moet jij ook in de WS klasse! :lol
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door Marcel Gouma »

Dat ben ik eigenlijk wel met robert eens.
Vertel eens harry.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Iets over dranghekken en veiligheid

Bericht door GofastBuick »

@Harry, ik heb je opmerkingen nog een keer gelezen, en ik begrijp hem al.

Dit waren geen opmerkingen, maar een hele vreemde manier van "reclame" maken voor een andere race organisatie die op Drachten evenementen organiseert.

En ik vind het helemaal vreemd die manier hoe je dat nu doet :naughty

Zeker van iemand die vele wedstrijden zelf rijd bij de DHRA.

En die een prijs gewonnen heeft bij de DHRA, een trip naar de Drag race school in de USA o.a.

Dat was een leuke bijkomstigheid want je was verschrikkelijk veel aan het slingeren op de baan, dat seizoen! 8-)

Ik heb dat nog tegen je gezegd persoonlijk, dat die Drag race school wel geholpen heeft, want daarna bleef je 99% van je runs in je eigen baan rijden! :D

En daar was iedereen zeer blij mee, konden we onze auto's eindelijk weer met een gerust hart dichterbij de baan parkeren. :lol
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Plaats reactie