scootmobiel advies gevraagd

Over alles wat met Dragracen te maken heeft
Plaats reactie
spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

scootmobiel advies gevraagd

Bericht door spinningwheels »

Heb dus wel redelijk gereden 168,22 kmh 12,895 sec.
Start in de 2e en nog ruim niet voluit in 5 over de streep.

eerste poging was start in 1 maar wielspin en bij overschakelen naar twee een beetje zwabberen , geen goed idee dus.
60 ft bij start in een min de reactie tijd 1,785 sec beste bij start in twee min de reactie tijd 1,529.
Starten in twee is dus sneller.
maar ik heb dus op de streep nog over in de 5 , is dan een tandje groter achter een goed idee.
Had ook het idee of in ieder geval het gevoel dat boven de 160 de voorkant vrij plotseling erg licht werd, geen rare trillingen of zo, maar voelde hem iets omhoog komen.
De wheelie bar is zo krap afgesteld dat die de grond al raakt voor de voorkant volledig uit de veren is , dus zou geen kwaad moeten kunnen .
Heb de banden spanning nu op 2 bar staan, ben band dat het ding gaat schommelen bij een lagere spanning wil dat dus eigenlijk wel zo houden.


Recmo

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: scootmobiel advies gevraagd

Bericht door Jaap blom »

Vond het een grappig gezicht die scootmobile. Qua snelheid en tijd klopt het wel een beetje, de tijd hoort echt bij deze eindsnelheid. Nu de vragen proberen te beantwoorden. Dat tandje groter achter kan ook de wielspin in zn een verminderen, is wel een praktijk experiment, dus proberen. Je moet daarbij natuurlijk wel rekening houden met de powerband van de motor zelf. Soms kan een andere overbrenging er voor zorgen dat de trekkracht verloren gaat, en je dus wel in zn een weg moet. Eventueel de bandenmaat aanpassen naar een waar je een iets zachtere compound voor kunt krijgen om de 60 ft naar 1.6 proberen te krijgen. Het zwabberen zit denk ik een beetje in de constructie van zo'n driewieler. omdat je twee achterwielen hebt is de reactiekracht op het frame totaal anders als bij een motor met een achterwiel in de midden. Als een van beide wielen iets minder of meer grip heeft/krijgt wordt dat aan het frame doorgegeven en kan je dat in het stuur voelen. Ook kan het zijn dat de voorvork iets te hoog staat of te snel naar helemaal uitveren gaat.

Plaats reactie