Hey, Ik weet niet goed of ik m'n vraagje hier kan posten, want ik zie op het forum hier niet echt andere opties
het is al een tijdje dat ik er mee zit, maar het probleem heerst eigelijk al een tijdje en ik vermoed meer en meer dat de schakelproblemen aan de koppeling ligt.
Nu is het zo dat ik eindelijk een tip kreeg van Randy bij de DHRA dat ik dus m'n koppelingspedaal kon afstellen om de sweetspot te vinden dat de koppeling volledig het vliegwiel lost bij het intrappen.
Nu heb ik dat gedaan en heb het asje aan de koppelingspedaal aan de mastercilinder al redelijk wat omwentelingen aangepast, en het is wel ietsje gebeterd, maar ik blijf dus bij 7500tr in 1e met de pedaal ingedrukt, een trekkende wagen hebben en het lichte schudden komt voor dat de koppelingsschijf het vliegwiel toch wat raakt.
Schakelen lukt goed als je onder de 7500tr blijft, maar als je voorbij de 8k gaat loopt het stroef.
Er zitten splinternieuwe Mfactory synchro's in met carbonized friction laag.
m'n vraag is of het normaal is dat je echt veel koppelingsaanpassing moet doen als je en aftermarket clutch monteert of niet?
Ik weet dat je er over kunt gaan ook maar als ik lichtjes los trekt de wagen nog meer en is het dat hij plots minder aangrijpt daardoor...
Dus ik heb wat advies nodig van wat ervaren mensen hierin.
thx
schakelproblemen
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
schakelproblemen
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
Re: schakelproblemen
Ik denk dat door de middelpuntvliegende kracht er bij toerentallen boven 7500 niet genoeg kracht meer in de veren zitten om de boel geheel vrij te laten blijven. Moet je zoiets proberen: http://www.summitracing.com/parts/RAM-98830/" onclick="window.open(this.href);return false; of eentje van centerforce. Ik neem natuurlijk aan dat je de koppeling nog niet hebt aangepakt tijdens het verbeterprogram.
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
jawel, er zit een Fidanza stage 4.3 6 puck koppeling in met keramische pads, samen met een Fidanza licht vliegwiel. Wel nog met veren er in.
Dit is dezelfde type koppeling die ik toen bij KOE ook had toen ik m'n blok opblies. Natuurlijk een nieuw exemplaar omdat van de andere de drukgroep defect was na de klap.
Ik heb al ene tip ergens anders binenngekregen dat ik wss een klevende koppeling zou hebben en m'n spiebanen eens zou lichtjes moet invetten met Molybdeenvet...
moest dat niet helpen lijkt het me wel straf dat die koppeling niet de toeren kan accepteren als waar deze normaal toch zou voor gemaakt zijn
Dit is dezelfde type koppeling die ik toen bij KOE ook had toen ik m'n blok opblies. Natuurlijk een nieuw exemplaar omdat van de andere de drukgroep defect was na de klap.
Ik heb al ene tip ergens anders binenngekregen dat ik wss een klevende koppeling zou hebben en m'n spiebanen eens zou lichtjes moet invetten met Molybdeenvet...
moest dat niet helpen lijkt het me wel straf dat die koppeling niet de toeren kan accepteren als waar deze normaal toch zou voor gemaakt zijn
Laatst gewijzigd door Shepherd moon op 15 jan 2012 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
Re: schakelproblemen
Dat van de spiebaan zou ook kunnen, en natuurlijk even de ruimte controleren tussen plaat en vliegwiel bij het stellen. misschien heb je wel meer ruimte nodig en moet je nog een paar slagen uitdraaien op de master.
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
wel, dat kan ik enkel maar testen door het te proberen op de manier zoals randy me het toen vertelde, omdat er geen mogelijkheid is om je koppeling te zien, ik heb al vele toertjes extra gedraaid en zit bijna aan het einde van m'n regeling. En je kunt ook over het punt gaan blijkbaar, maar dat is nog niet het geval.
Daarom ik ook ergens zeker geloof in die spiebanen, want ik wist zelfs niet dat je die moest smeren laat staan dat je het mocht smeren Ik dacht steeds dat je daarbij meer verkeerd zou bij doen dan goed omdat deze niet gedwongen word van je vliegwiel te komen vergeleken met je koppelingslager. En deze kan blokkeren door het smeersel. Enkel de lager heb ik smeersel/olie gegeven over de ingaande as om het schuiven te bevorderen en haperen te vermijden, maar die wordt dan ook gedwongen over en weer geschoven.
edit, die link bevat trouwens nog een link waar clutchproblemen mooi worden gedefinieerd, zeker de moeite waard om te bekijken, zeer handig vind ik persoonlijk
http://www.summitracing.com/expertadvic ... -Problems/
Daarom ik ook ergens zeker geloof in die spiebanen, want ik wist zelfs niet dat je die moest smeren laat staan dat je het mocht smeren Ik dacht steeds dat je daarbij meer verkeerd zou bij doen dan goed omdat deze niet gedwongen word van je vliegwiel te komen vergeleken met je koppelingslager. En deze kan blokkeren door het smeersel. Enkel de lager heb ik smeersel/olie gegeven over de ingaande as om het schuiven te bevorderen en haperen te vermijden, maar die wordt dan ook gedwongen over en weer geschoven.
edit, die link bevat trouwens nog een link waar clutchproblemen mooi worden gedefinieerd, zeker de moeite waard om te bekijken, zeer handig vind ik persoonlijk
http://www.summitracing.com/expertadvic ... -Problems/
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- AKR-PERFORMANCE
- Rookie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 jan 2012 11:55
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Re: schakelproblemen
Was het een complete set incl. druklager?
AKR-PERFORMANCE is de Honda specialist, voor tuning, styling en onderhouds onderdelen.
Klik hier om naar onze website te gaan
Klik hier om naar onze website te gaan
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
ja, inderdaad, een complete set.
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- AKR-PERFORMANCE
- Rookie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 jan 2012 11:55
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Re: schakelproblemen
En beide cilinders zijn droog?
Geen lucht in de leiding?
Normaal gesproken hoef je met een hydro koppeling je pedaal niet te verstellen of helemaal uit te stellen om te ontkoppellen.
mvrg Luc
Geen lucht in de leiding?
Normaal gesproken hoef je met een hydro koppeling je pedaal niet te verstellen of helemaal uit te stellen om te ontkoppellen.
mvrg Luc
AKR-PERFORMANCE is de Honda specialist, voor tuning, styling en onderhouds onderdelen.
Klik hier om naar onze website te gaan
Klik hier om naar onze website te gaan
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
cilinders zijn beide gereviseerd geweest en droog. lucht zal ik zowiezo nog eens nakijken.
Maar de spiebanden om de uitgaande as van de versnellingsbak is droog, blijkbaar moet deze ook lichtjes ingevet worden met een zeer dun vet?
Maar de spiebanden om de uitgaande as van de versnellingsbak is droog, blijkbaar moet deze ook lichtjes ingevet worden met een zeer dun vet?
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- AKR-PERFORMANCE
- Rookie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28 jan 2012 11:55
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Re: schakelproblemen
Idd ja maar dat het daar door zou komen, ik weet het niet.
Maar als je een nieuwe koppeling monteer dien je eerst alles netjes schoon te maken en daarna lichtjes in te vetten.
ik gebruik hier altijd ceramicvet voor.
Dus ook de 3 punten van de gaffel.
mvrg Luc
Maar als je een nieuwe koppeling monteer dien je eerst alles netjes schoon te maken en daarna lichtjes in te vetten.
ik gebruik hier altijd ceramicvet voor.
Dus ook de 3 punten van de gaffel.
mvrg Luc
AKR-PERFORMANCE is de Honda specialist, voor tuning, styling en onderhouds onderdelen.
Klik hier om naar onze website te gaan
Klik hier om naar onze website te gaan