Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
schiet toch eens op dan man!!!!
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw
c20xet in opbouw
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Volgens mij heeft Marcel teveel projecten staan
En dat komt omdat anderen teveel slopen
Dan hebben we hem echt nodig
En dat komt omdat anderen teveel slopen
Dan hebben we hem echt nodig
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
De blokken slopen zichzelf, wij niet Servaas!
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
dat zegt genoeg over de kwaliteit van een opelblok (grapje he...)
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Jaapie_CRX
- Normal
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
hahaha.
zit nu schot in de projecten.
Binnenkort ook weer nieuwe update op dit project
zit nu schot in de projecten.
Binnenkort ook weer nieuwe update op dit project
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Foto's zullen nog volgen maar bij deze een verslag van het eerste DHRA Street Legal Internationals weekend te drachten.
Afgelopen vrijdag afgereisd naar Drachten voor een weekend heerlijk dragrace.
Samen met Axel de tent opgezet, corsa uitgeladen, spullen op de plek gezet.
Toen was het tijd om op een hapje te eten en op de baan te helpen met opbouwen (tussendoor nog ff wat IT dingen gefixed bij de inschrijving).
Helaas werd het weer een keer te laat waardoor de nachtrust aardig kort was maar goed zaterdagochtend regen, tegen een uurtje of 13:00 was de baan vrij gegeven. Eerste run direct een 11.86 dus geen slecht begin van het weekend.
Tweede run was een 11.84 (nog geen PR maar wel mooie tijd).
Derde run, 13.0x dit werd veroorzaakt dat ik geen derde versnelling meer had en dus uiteindelijk op de retour lane stil kwam te staan omdat ik terug schakelde nogmaals naar de drie en de bak nu helemaal vast zat..
Terug gesleept naar onze tent en met een paar man zitten napraten. Voor mij was het al duidelijk, einde weekend qua RACEN.
Maar goed na een pep talk van Sjoerd-Willem, Folkert, Axel, Jos en een paar telefoontjes her en der toch besloten om te gaan sleutelen..
Er werd een bak afgeleverd op de strip door Emiel.. 's avond om 22:15 waren we er helemaal klaar voor, SW en Folkert hebben nog gereedschap gehaald bij SW thuis. De gebrachte bak werd uit elkaar gehaald en Helaas, tand van de derde versnelling weg..
Daar ging ons plan en dit was een zware dobber.. Maar er lag nog een bak in de buurt en Hessel was zo vriendelijk om de eigenaar om 23:00 uit zijn nest te bellen en hem zover te krijgen dat hij langs kon komen de bak in te laden. Omstreeks 23:20 hadden we de bak binnen en ging ze gelijk uit elkaar.
Yes, deze is goed.. heeft wel wat te lijden gehad maar kan ermee door..
Hele nacht gesleuteld, SW en Folkert zijn omstreeks 02:00 (geloof ik) naar huis gegaan om te slapen, Jos en ik zijn door gegaan tot 03:40.
Toen kwamen we erachter dat SW een boutje ergens heeft verstopt waar we hem nog steeds niet kunnen vinden. Jos en ik hebben nog maar een pilsje gepakt en ff na staan praten.. Om 04:00 was het genoeg en zijn we gaan slapen..
Volgende ochtend opgestaan omstreeks 9 uur, had ff moeite met wakker worden. ff opfrissen, koffie gehad en toen bij de rest van de rijders onderdelen wezen sprokkelen. SW is die ochtend weer komen helpen en om 12:00 kon de motor gestart worden. Alles getest en vervolgens opgeruimd.
Bak schakelt goed en om 13:00 stonden we op de baan.
Eerste run van zondag was wederom een 11,8x
De tweede run was een 11,86 en we konden vervolgens nog 1 test run maken..
11,81 :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
Nieuw PR. En dat met een 60ft van 1.9
Nu maar ff kijken of we langzaam kunnen doorkruipen naar die 11,7
Bij deze bedankt voor iedereen die mij die avond / nacht hebben geholpen..
Echt tof :thumbup :thumbup
Afgelopen vrijdag afgereisd naar Drachten voor een weekend heerlijk dragrace.
Samen met Axel de tent opgezet, corsa uitgeladen, spullen op de plek gezet.
Toen was het tijd om op een hapje te eten en op de baan te helpen met opbouwen (tussendoor nog ff wat IT dingen gefixed bij de inschrijving).
Helaas werd het weer een keer te laat waardoor de nachtrust aardig kort was maar goed zaterdagochtend regen, tegen een uurtje of 13:00 was de baan vrij gegeven. Eerste run direct een 11.86 dus geen slecht begin van het weekend.
Tweede run was een 11.84 (nog geen PR maar wel mooie tijd).
Derde run, 13.0x dit werd veroorzaakt dat ik geen derde versnelling meer had en dus uiteindelijk op de retour lane stil kwam te staan omdat ik terug schakelde nogmaals naar de drie en de bak nu helemaal vast zat..
Terug gesleept naar onze tent en met een paar man zitten napraten. Voor mij was het al duidelijk, einde weekend qua RACEN.
Maar goed na een pep talk van Sjoerd-Willem, Folkert, Axel, Jos en een paar telefoontjes her en der toch besloten om te gaan sleutelen..
Er werd een bak afgeleverd op de strip door Emiel.. 's avond om 22:15 waren we er helemaal klaar voor, SW en Folkert hebben nog gereedschap gehaald bij SW thuis. De gebrachte bak werd uit elkaar gehaald en Helaas, tand van de derde versnelling weg..
Daar ging ons plan en dit was een zware dobber.. Maar er lag nog een bak in de buurt en Hessel was zo vriendelijk om de eigenaar om 23:00 uit zijn nest te bellen en hem zover te krijgen dat hij langs kon komen de bak in te laden. Omstreeks 23:20 hadden we de bak binnen en ging ze gelijk uit elkaar.
Yes, deze is goed.. heeft wel wat te lijden gehad maar kan ermee door..
Hele nacht gesleuteld, SW en Folkert zijn omstreeks 02:00 (geloof ik) naar huis gegaan om te slapen, Jos en ik zijn door gegaan tot 03:40.
Toen kwamen we erachter dat SW een boutje ergens heeft verstopt waar we hem nog steeds niet kunnen vinden. Jos en ik hebben nog maar een pilsje gepakt en ff na staan praten.. Om 04:00 was het genoeg en zijn we gaan slapen..
Volgende ochtend opgestaan omstreeks 9 uur, had ff moeite met wakker worden. ff opfrissen, koffie gehad en toen bij de rest van de rijders onderdelen wezen sprokkelen. SW is die ochtend weer komen helpen en om 12:00 kon de motor gestart worden. Alles getest en vervolgens opgeruimd.
Bak schakelt goed en om 13:00 stonden we op de baan.
Eerste run van zondag was wederom een 11,8x
De tweede run was een 11,86 en we konden vervolgens nog 1 test run maken..
11,81 :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
Nieuw PR. En dat met een 60ft van 1.9
Nu maar ff kijken of we langzaam kunnen doorkruipen naar die 11,7
Bij deze bedankt voor iedereen die mij die avond / nacht hebben geholpen..
Echt tof :thumbup :thumbup
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
De nieuwe spullen zijn binnen, moet zeggen dit is wel echt mooi spul.
Door een klein verzendprobleempje met mijn leverancier heb ik nu twee setjes slicks liggen.
Dus ik kan weer ff een beetje rubber neer leggen
Daarnaast ook de nieuwe achterschokdempers binnen.
Daarin kunnen we hopelijk een beetje winst mee behalen
Elke demper heeft zijn eigen meet rapport en serienummer.
zowel bump als rebound zijn in 20 stappen instelbaar
Verschil tussen oud en nieuw:
Mooi is om te zien dat heel veel aftermarket setjes en originele dempers met rubbers werken in de onderste bevestiging.
Dit is bij GAZ niet zo. Dit scheelt weer speling op je achter ophanging :thumb
Ook hebben ze bij GAZ de juiste rubbers meegeleverd. Een stuk minder speling op je rubbers.
Ze zorgen er tevens direct voor dat de demper op de juiste wijze gecentreerd wordt in de schotel.
Gemonteerd kun je eenvoudig je bump en rebound aanpassen.
Nu zal ik hier niet veel aan verstellen maar goed het ziet er wel gaaf uit
De oude dempers waren aardig op althans voor mijn toepassing.
Dit is echt bizar.. De achterkant is nu stug zoals ik wil
Door een klein verzendprobleempje met mijn leverancier heb ik nu twee setjes slicks liggen.
Dus ik kan weer ff een beetje rubber neer leggen
Daarnaast ook de nieuwe achterschokdempers binnen.
Daarin kunnen we hopelijk een beetje winst mee behalen
Elke demper heeft zijn eigen meet rapport en serienummer.
zowel bump als rebound zijn in 20 stappen instelbaar
Verschil tussen oud en nieuw:
Mooi is om te zien dat heel veel aftermarket setjes en originele dempers met rubbers werken in de onderste bevestiging.
Dit is bij GAZ niet zo. Dit scheelt weer speling op je achter ophanging :thumb
Ook hebben ze bij GAZ de juiste rubbers meegeleverd. Een stuk minder speling op je rubbers.
Ze zorgen er tevens direct voor dat de demper op de juiste wijze gecentreerd wordt in de schotel.
Gemonteerd kun je eenvoudig je bump en rebound aanpassen.
Nu zal ik hier niet veel aan verstellen maar goed het ziet er wel gaaf uit
De oude dempers waren aardig op althans voor mijn toepassing.
Dit is echt bizar.. De achterkant is nu stug zoals ik wil
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Gave upgrade, kom t nog wel ff inspecteren Neem je die grafieken mee naar dr8ten? Wil dat wel eens bestuderen.