Porsche Power schreef:Marcel Gouma schreef:van 1500 kg naar 700 kg?
dat is meer als de helft.. let je wel op dat je niet een promod kunt gaan bouwen bij ons...
In de a en bsl mag je wel met cheater slicks rijden...
maar je bent welkom in de se hoor..
is alleen wel bracket
even rare opmerking van mijn kant .... wat is bracket??
aha, dacht ik al dat je het begrip bracket niet kende.
Komt er op neer dat je niet heads-up vertrekt (samen vertrekken op groen).
Je vertrekt met een voorsprong of een handicap aan de startmeet tov je medegenoot.
Je hebt eerst een index tijd nodig, wat wilt zeggen dat je na 3 runs een tijd hebt neergezet (bv 13,5 sec, 13,7 sec en 13,4 sec) waarop je moet baseren om zelf een index-tijd te kiezen (13,55 bijvoorbeeld)
de tegenstander heeft ook z'n gekozen index-tijd van bv 11,4 sec
jij krijgt bij de start (op groen licht) een voorsprong van het tijdsverschil tussen de 2 partijen omdat jij de traagste bent in indextijd => (13,55 - 11,4 = 2,15 sec)
Het komt er op neer dat je toch nog het eerste aan de eindstreep moet komen om te winnen, maar tegelijk mag je ook niet meer sneller rijden dan je opgegeven index tijd van 13,55 sec.
in de praktijk:
jij wint de run door als eerste over de eindstreep te komen met een tijd van 13,57 sec, wat perfect is.
je wint en hebt boven je indextijd gebleven
Je hebt een run waarbij je als eerste over de eindstreep komt, met een tijd van 13,47 sec.
Je VERLIEST omdat de gereden tijd lager is dan je indextijd van 13,55 sec
Je bent dus verbrand! De tegenstander is gewonnen
Vica Versa:
Je verliest een run door als laatste over de streep te komen, en je verbrand je niet, maar de tegenstander is verbrand door onder z'n indextijd te rijden, ben jij wel de "Winnaar" van de run.
Maw, hier is continuiteit en stabiliteit in je tijden zeer belangrijk om dit spel te winnen.
Hier maakt het niet echt uit hoe snel je wagen is, maar hoe stabiel je er mee kunt rijden om punten te scoren.
Daardoor zeg ik dat je eerst de nodige ervaring moet opbouwen door je wagen te leren kennen op de strip en ook jezelf als piloot om daar niet gefrustreerd aan deel te nemen op termijn.
De crew kan nog meer uitleg geven natuurlijk qua puntenindeling en zo, maar ik denk dat de info ook op de site zelf staat