Pagina 1 van 2

Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 15 nov 2011 18:12
door Marcel Gouma
Zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben is de naam van de Street Modified gewijzigd naar Street Modified 10.5 Outlaw Class.

Dit heeft met een aantal punten te maken. De hoofdreden is EDRS.
Nu zullen de rijders zich afvragen heeft dit veel nadelige consequenties voor mij..

Hier kunnen we heel kort in zijn, Nee.
Het is voornamelijk een administratieve wijziging met een 3tal kleine aanpassingen.

- Full Slicks zijn in deze klasse vanaf heden gelimiteerd op 10.5inch breedt. Een uitzondering hierop is de Goodyear 10.5w slick (deze is 13" :silenced )
Alle straat legale, semi slick en cheater slicks met Dot en of E keur vallen NIET onder deze 10.5 regeling.
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
- Een bigblock mag maximaal een single shot nos ingespoten krijgen.

Verder zijn er geen aanpssingen gedaan op het reglement voor de 10.5 Outlaw class alleen een aantal toevoegingen op de helmen en kleding en versoepeling van de maatvoering van ruiten en vliegwielschild

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 29 dec 2011 23:20
door Airspeed
Even een vraag over de turbo begrenzing: wat is de preciese regel?
Gaat het hier bijvoorbeeld over de turbine kant of de compressor zijde (om met de hoofdgroep te beginnen)?

Alvast bedankt,
Walter

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 30 dec 2011 11:11
door Gerard Roelofsen
Compressor Kant, Aantal Te gebruiken turbo' s vrij

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 30 dec 2011 11:23
door Airspeed
gerard roelofsen schreef:Compressor Kant, Aantal Te gebruiken turbo' s vrij
Goed te horen, gebeurt niet vaak dat de compressor kant met een nax. A/R waarde begrensd wordt volgens mij.

De enige begrenzing die ik ken in een amerikaanse drag racing klasse is de begrenzing van het compressor wiel op max 67mm inducer maat (dat zijn dan al wel tegen de 800-950pk turbo's).

Tnx,
Walter

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 30 dec 2011 11:30
door Gerard Roelofsen
Daarom. Regel komt uit de 10.5 klasse uit de states.

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 04 jan 2012 05:48
door Private-Bryce
Is dat ff leuk...

Ik heb een BorgWarner EFR T4 1.05A/R met 62.6mm inducer

Heb ik nu €2000,- over de balk gegooid?

*EDIT*

Of moet ik nu gewoon S/E gaan rijden zolang ik niet onder de 10.00 kom?

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 04 jan 2012 10:26
door Airspeed
Private-Bryce schreef:Is dat ff leuk...

Ik heb een BorgWarner EFR T4 1.05A/R met 62.6mm inducer

Heb ik nu €2000,- over de balk gegooid?

*EDIT*

Of moet ik nu gewoon S/E gaan rijden zolang ik niet onder de 10.00 kom?
Daarom vroeg ik over welke kant van de turbo het ging. Turbine of compressor zijde.
Die vraag is naar tevredenheid en helder beantwoord.
Het verbaasd me echt dat iemand die zo'n dure superturbo heeft gekocht, of slecht kan lezen of geen verstand van turbo's heeft :roll:

Trouwens grote bewondering en jalouzie van mijn kant dat je een EFR 8374 hebt weten te bemachtigen en gelukkig niet met de interne wastegate, maar de externe uitvoering (want alleen die worden met 1.05 A/R geleverd) :rock

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 04 jan 2012 16:43
door Private-Bryce
Ooh gekkehuis, ik had eigenlijk nog geeneens gelezen:D
zag
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
staan en schrok me dood...
vond het al zo`n vage regel:D

my bad

*EDIT*

Heb hem BTW nog niet weten te bemachtigen, heb hem 2 maanden geleden besteld bij de rest van m`n turbo setup...alleen de turbo staat voor 8 maanden in backorder dus das nog ff afwachten:(

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 04 jan 2012 17:41
door Airspeed
Private-Bryce schreef:Ooh gekkehuis, ik had eigenlijk nog geeneens gelezen:D
zag
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
staan en schrok me dood...
vond het al zo`n vage regel:D

my bad

*EDIT*

Heb hem BTW nog niet weten te bemachtigen, heb hem 2 maanden geleden besteld bij de rest van m`n turbo setup...alleen de turbo staat voor 8 maanden in backorder dus das nog ff afwachten:(
Ja, dat was mijn eerste reactie ook (ik heb een 0.91 en een reserve 1.00 T4 achterhuis op/voor m'n Borg 8475 :mrgreen: )
En ja, het is een vage regel, waarbij mij niet duidelijk is hoe je met zo'n regel vermogen beperkt. Wat ze hiermee hebben willen bereiekn in de US is ook mij volstrekt onduidelijk, maar goed, volgens mij raakt een compressorhuis A/R beperken op deze manier niemand 8-)

Ok, dacht dat je hem al had. Tsja, de leveringsproblemen daarvan zijn bekend. Maar wel het wachten waard imo ;)

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Geplaatst: 27 jan 2012 12:01
door BMWturbotim
Private-Bryce schreef:Ooh gekkehuis, ik had eigenlijk nog geeneens gelezen:D
zag
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
staan en schrok me dood...
vond het al zo`n vage regel:D

my bad

*EDIT*

Heb hem BTW nog niet weten te bemachtigen, heb hem 2 maanden geleden besteld bij de rest van m`n turbo setup...alleen de turbo staat voor 8 maanden in backorder dus das nog ff afwachten:(

hehe moet je ook een echte turbo bestellen :P die zijn altijd op stock omdat ze zo gewild zijn :lol