Pagina 1 van 2

Regels Street legal bike

Geplaatst: 19 okt 2011 21:48
door Marcel Gouma
Ok ff een update.
De nieuwe reglementen 2012 staan nu online als PDF..

Download ze via de volgende link:

KLIK HIER

Helaas op dit moment alleen nog in NL.
De UK versie komt er asap aan...

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 10 jan 2012 22:26
door Marcel Gouma
ff onder de aandacht brengen.
Nieuwe reglement voor de 2 klasses staan nu online!!!!!

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 22 aug 2013 17:36
door no-spang
ff vraagje

waar staat dat je op de motor je vizier helemaal dicht moet hebben
want elke keer sluiten ze mijn vizier terwijl nergens staat bij het regelement dat dit moet

ik vind het fijn om hem een klein stukje open telaten

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 23 aug 2013 09:26
door Gerard Roelofsen
Algemeen is het zo dat een helm met vizier gesloten moet zijn, enkel een kier tbv beluchting en ter voorkomng van condensvorming is toegestaan. echter bij een motorfiets is het zo dat als er bv een insect naar binnen schiet terwijl je 170 km per uur rijdt dit doorgaans geen prettige ervaring voor de bestuurder tot gevolg heeft. Hierdoor kan een ongeval worden veroorzaakt. daarom , vizier dicht muv een klein kiertje tbv doorluchting/condensvorming. Hoe ver dit mag is aan de beoordeling van de starter.

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 23 aug 2013 11:17
door daddyphilipsen
Had laatst mijn vizier op een kiertje staan (op de het eeste klikje waarop deze open blijft staan. maar toen werd hij toch nog helemaal dicht gedrukt.
Gelukkig heb ik een pinlock erin zitten dus beslaat hij dan niet maar dat risico zit er wel degelijk in.

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 23 aug 2013 17:12
door no-spang
dus het kan toch niet zo zijn dat de starter bepaald !!!

er staat nergens iets over vermeld !!

en zoals Arnold ook al aangaf hij stond op een kier en nog deed hij hem dicht

en nu kan je zeggen dat als er een insect binnen komt kom op das koffie dik kijken

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 24 aug 2013 06:57
door Gerard Roelofsen
De starter is de laatste die beslist of het veilig is om een run te maken dus het wel degelijk het recht van een starter om hierin een beslissingstheorie maken.

Ben Nu bezig met een verdere verdieping van de Dragrace reglementen ( niet technisch) hierin zal voor de toekomst meer duidelijkheid worden gegeven. Hierin zal beter worden uitgelegd wat een starter wel of niet kan/mag doen. De reglementen worden (deels) vertaald uit het NHRA boek 2013/2014.

Als je meer input hebt voor mij, graag via de email zodat ik het kan verwerken en je op de hoogte kan houden over de laatste ontwikkelingen.
Keuring@dhra.nl

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 24 aug 2013 09:40
door daddyphilipsen
De aankomende 2 vrijdagen zal het waarschijnlijk behoorlijk koeler zijn en dan hebben alle motorrijders die geen pinlock of antifog vizier hebben last van condens vorming.
Aangezien het absoluut niet wenselijk is dat je met een beslagen vizier (vergelijkbaar met een volledig dicht geslagen voorraam) van start moet en met 200km/u+ over de baan moet gaan moeten wij (de motorrijders) naar mijn mening, de vrijheid krijgen om ons vizier op een klein kiertje te laten staan. Helemaal vanwege het feit dat zo gauw je een beetje op snelheid komt hij sowieso vanzelf dicht gaat door de druk van de wind.
En zo gauw het schemerig wordt is het helemaal een gevaarlijk iets.
En voor beestjes in je helm hoef je niet bang te zijn want de meeste waaien om je helm heen en de enkele ongelukkige die dat niet betreft wordt gespletterbonust op je vizier. Ze waaien echt niet door dat kleine kiertje naar binnen. Het vizier zit gewoon net zoals een bril voor je ogen dus dat risico is uit gesloten.

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 24 aug 2013 10:44
door Gerard Roelofsen
Ik zal dit aankaarten bij de baan crew.

Re: Regels Street legal bike

Geplaatst: 25 aug 2013 01:41
door daddyphilipsen
Dank je