Pagina 6 van 10

Re: Scattershield

Geplaatst: 20 mei 2012 23:44
door lachgasvullen.nl
speciaal voor de sjonny's en anita's is de 9.1 in't leven geroepen:

Sport Compact Bellhousing Blanket Current Revision Date: December 6, 2002 Recert. Period: 5 years

Dus elke 5 jaar (of eerder) een nieuwe.



de plek waar je het 1 en ander kan vinden op dit gebied:

http://www.sfifoundation.com/speclist.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 mei 2012 12:15
door Airspeed
lachgasvullen.nl schreef: de plek waar je het 1 en ander kan vinden op dit gebied:

http://www.sfifoundation.com/speclist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt Sjonny, daarmee worden de verschillen in eisen een stuk overzichtelijker!

Daarmee wordt nu pas duidelijk dat SFI 4.1 niet volstaat voor een turbomotor met 2 of 3-disk koppeling en dat daarvoor dus SFI 6.3 nodig is. Ik dacht eerst nog dat 6.1-6.3 een subategory van 4-1 was zoals het een paar berichten terug werd beschreven. Niet dus.
Klopt mijn constatering Gerard? ^^

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 mei 2012 12:18
door Gerard Roelofsen
Yep,

je hebt drie opties
1, een belhousing kopen met 6.1, 6.2, of 6.3 certificaat
2, een flywheel shield of blancket kopen `die voldoet aan sfi 9.1
3, een stalen plaat van 6,35 mm ( 6 mm voor NL)

note; optie 1 is niet voor ieder merk en/of type beschikbaar.

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 mei 2012 12:40
door Airspeed
Kleine search op SFI 9.1 leerde al snel dat NIEMAND een 9.1 bellhousing blanket aanbiedt. Die zijn namelijk blijkbaar zelfs nog nooit ter testing aangeboden aan de SFI...
OK, I've been on the phone all morning with NHRA tech dept. in CA, and with SFI technical department.
There is currently NO parts or blankets that will get our bellhousings past tech inspections.
SFI stated that a SFI 4.1 rated blanket will protect us from a clutch exploding, but the way the 4.1 spec reads, it will not pass inspection.
There are no manufacturers that make a blanket that is labeled to meet the 6.3 rating that we need for superchargers or nitrous.
There is a SFI 9.1 rating for a bellhousing blanket that will pass NHRA Tech inspections, BUT SFI said that there are currently no manufacturers that have even submitted a product to them to be tested to that spec.
:smiling

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 mei 2012 14:15
door Gerard Roelofsen
de meesten die geen bellousing met sfi certificaat kunnen krijgen maken dan ook een stalen schild rond hun bellhousing.

als een nederlands bedrijf een deken kan en wil maken kunnen wij zorgen voor de test.
heb de eisen van 9.1 in bezit.

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 mei 2012 17:27
door corsaracer
ik wel zo'n deken testen op de schietbaan op de basis :whistle :whistle

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 mei 2012 18:36
door Gerard Roelofsen
zoals pieter eerder melden

http://sfifoundation.com/Spec_9.1_120602.pdf
hier zie je hoe men dit test.

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 mei 2012 20:38
door corsaracer
WOW :o

Re: Scattershield

Geplaatst: 23 mei 2012 16:47
door marcus555
Ok zie toch weer een hoop info.

En de reactie,s op mijn antwoordt,nu wordt ik wel een beetje aangevallen,door een paar van DHRA omdat ik er iets van vindt en zeg,en dat mag gewoon,maar ik heb nog steeds geen antwoordt gekregen,over die 11.99 sec is dat wetenschapenlijk bewezen,hebben ze dat getest,zijn daar raporten van,van hoeveel pk een auto had hoeveel rpm die maakte en hoe goed ie gebouwd was.want een vliegwiel kan er ook uit uit klappen bij een D/SL klasse auto.

Kijk zo duur is zo,n scatterschild nu ook weer niet,en veligheid voor alles,dat snap ik,maar nog steeds die 11.99 sec daar gaat het mij om,en een paar andere mensen willen dat ook graag weten.

Re: Scattershield

Geplaatst: 23 mei 2012 16:58
door Airspeed
Vandaag even op pad geweest en bij de locale staalboer een strip van 6mm gehaald:
Afbeelding

Dikte nagemeten zodat Gerard alvast daarvoor straks niet meer onder m'n auto hoeft te kruipen ;)
Afbeelding

Ik was voor dit reststukkie zegge en schrijve 10 euro kwijt, dus voor de (materiaal)kosten hoef je het idd niet te laten.
Weegt wel wat en buigen van deze ellende wordt ook nog 'spannend'...