Pagina 9 van 10

Re: Scattershield

Geplaatst: 26 mei 2012 13:23
door marcus555
Ja je hebt een punt jaap,mooi uitgelegd,maar die 0.3 seconde ,dat ligt meer aan een goed degelijk onderstel,je auto wordt wel iets zwaarder he,maargoed ik snap het,en zal proberen niet onder de 12 sec op 400m te duiken,en op de 200m niet verder dan 7,5 sec gaan.

Ik heb die impreza al langer als 5 jaar stapje voor stapje is ie opgebouwd,en ik had m al 5 x in de prak kunnen hebben,maar door snelle reactie en goed sturen,heb ik dat verkomen,kijk een klapband kun je altijd krijgen natuurlijk en er kan altijd iets gebeuren,maar zeg nou niet dat ik die auto inderschat,ik ken dat ding door en door.
Maar ik snap je punt.

Dus dan zie ik jullie weer op walibi,onee ik ben ook op DAF maatje van me gaat sprinten,dus tot maandag ;)

Re: Scattershield

Geplaatst: 29 mei 2012 16:55
door Abarthdriver
Hallo,in een drive zoals jij hebt hoort gewoon een rolkooi,en het maakt niet uit waar je hem voor gebruikt,straat ,circuit of strip. punt

Re: Scattershield

Geplaatst: 30 mei 2012 09:39
door marcus555
Zo hard gaat ie nou ook weer niet ,maar ik heb een heel gesprek gehad met de jongens van DHRA dus dat komt wel goed. ;)

Re: Scattershield

Geplaatst: 19 sep 2013 14:19
door Airspeed
Even een oud topic uit de kast halen, want ik kwam onderstaand commercieel product tegen, wat gebruik maakte van veel lichtere materialen en NHRA approved zegt te zijn (approved at 'all world-wide tracks' no less).

Dan mag dit dus ook bij de DHRA hoop ik? De foto's van de kever met het ongelukje is trouwens een 7.9 seconde auto op de 1/4 (!!) en zij rijden overal in amerika met dat ding. Ik zou het vreemd vinden als dit dan niet zou mogen in europa, wel of geen sfi label.

http://www.fasttimedesign.com/

Zie onderaan de pagina voor het plaatje met de bellhousing wrap, speciaal gemaakt voor kevers en aanverwante rear-engined auto's.

Graag een reactie/bevestiging.

Re: Scattershield

Geplaatst: 19 sep 2013 14:59
door Airspeed
Even een mail naar de makers gestuurd en meteen reactie gekregen:

Yes very costly to sfi test, and most of our VW do not run NHRA, A sfi approved unit would sell for $300, $400 us


The BRS series is our main sanction body.



On Thu, Sep 19, 2013 at 6:39 AM, Walter wrote:

Thanks for the quick reply!

Why not? Is it not neccesary in the US?
Or is it cost prohibited?

Thanks,
Walter


On Thu, 19 Sep 2013 06:34:06 -0700
John Mcdonald wrote:
> The bell wrap is not SFI approved
> --

> * *
> **
>Fastttime Design
> *Ramona, Ca USA*


--

Fastttime Design
Ramona, Ca USA


Alweer: :smiling

Re: Scattershield

Geplaatst: 20 sep 2013 10:41
door GofastBuick
Ja dat is een goede, sommige maken aan de hand van de materiaal eisen etc zelf een scattershield.
Die kan je dan laten keuren bij een NHRA SFI keurmeester, lukt het dan om er een SFI keuringsticker op te krijgen dan weet je in ieder geval dat je aan die eisen voldaan hebt, en dat je mag rijden ermee.
DHRA heeft ook SFI keurmeesters, misschien daar eens informeren. Je kan Jaap Blom en Reeskees een PM sturen hierover, die doen regelmatig keuringen.

Re: Scattershield

Geplaatst: 20 sep 2013 14:46
door Jaap blom
Je kunt er een laten maken bij Gearhead speed parts. Mail dan naar lachgasvullen.nl. Pieter Hof helpt je dan verder.

Re: Scattershield

Geplaatst: 20 sep 2013 16:23
door Airspeed
Jaap, bedoel je ene blanket of een shield?

Shield kan ik zelf ook maken, een goedgekeurde blanket is juist wat ik hoopte te vinden...

Re: Scattershield

Geplaatst: 20 sep 2013 19:39
door Jaap blom
Ik had het over een shield

Re: Scattershield

Geplaatst: 21 sep 2013 11:44
door knetter
mocht het baten bij hotrod.nl in does burg zijn die dingen gewoon leverbaar en volgens bij ook niet al te duur