Subaru Justy AWD 1.3 16V Turbo
Geplaatst: 24 jan 2012 20:54
Hey hierbij mijn project! Ik ben er zo nu en dan mee bezig dus gaat niet vreselijk hard, maar we komen er wel!
De auto ging ik afhankelijk eerst bouwen voor het dragracen, maar sinds ik Time Attack heb ontdekt ga ik daar nu meer op af!
Hij zal zo nu en dan alsnog op de strip te zien zijn. Met de specs in mijn hoofd zou ie wel eens verrassend snel kunnen worden!
De specs even snel:
Engine:
Suzuki G13B motor (Swift GTi)
Stock GTi krukas (oem forged )
H-profiel stalen drijfstangen met ARP bouten
G13BB zuigers 74.25mm (geven compressie van ong 8.5:1)
Kwa zuigers zit ik voor in de toekomst nog te denken aan een set op maat gemaakte forgies
Oliesproeiers erin bouwen
Custom crankbrace met ARP main studs
ARP head studs
Cams nog even over nadenken. Regrinds of billet... Verstelbare poulies heb ik liggen!
Turbo is een Garrett GT2860R-5
Inlaat systeem zit ik te denken aan een setje ITB's van een GSXR1000 en daar een airbox op maken waar de turbo in blaast.. Dat zou muziek in mn oren zijn denk ik
Onderstel:
Custom coilovers voor en achter.. Setje is onderweg en naar mijn smaak gebouwd, daarna nog een lange weg met het afstellen
PU bushings rondom, maar wil eigenlijks rondom rosejoints
Custom toebars met rosejoints achter
Remmen:
Voor nu GTi remmen rondom met Greenstuff blokken rondom en gegroefde schijven rondom en staalomvlochten remslangen.
Ik wil voorop nog 273mm 2delige schijven maken met een 4piston wilwood remklauwen, das wat beter voro op het circuit. Het mooiste zou zijn dat dit in 14" wielen past..
Ben nog bezig met aerodynamica
Front splitter, vlakke bodem, rear diffuser ect ect maar nog opzoek naar juiste materiaal om het van te maken!
De auto ging ik afhankelijk eerst bouwen voor het dragracen, maar sinds ik Time Attack heb ontdekt ga ik daar nu meer op af!
Hij zal zo nu en dan alsnog op de strip te zien zijn. Met de specs in mijn hoofd zou ie wel eens verrassend snel kunnen worden!
De specs even snel:
Engine:
Suzuki G13B motor (Swift GTi)
Stock GTi krukas (oem forged )
H-profiel stalen drijfstangen met ARP bouten
G13BB zuigers 74.25mm (geven compressie van ong 8.5:1)
Kwa zuigers zit ik voor in de toekomst nog te denken aan een set op maat gemaakte forgies
Oliesproeiers erin bouwen
Custom crankbrace met ARP main studs
ARP head studs
Cams nog even over nadenken. Regrinds of billet... Verstelbare poulies heb ik liggen!
Turbo is een Garrett GT2860R-5
Inlaat systeem zit ik te denken aan een setje ITB's van een GSXR1000 en daar een airbox op maken waar de turbo in blaast.. Dat zou muziek in mn oren zijn denk ik
Onderstel:
Custom coilovers voor en achter.. Setje is onderweg en naar mijn smaak gebouwd, daarna nog een lange weg met het afstellen
PU bushings rondom, maar wil eigenlijks rondom rosejoints
Custom toebars met rosejoints achter
Remmen:
Voor nu GTi remmen rondom met Greenstuff blokken rondom en gegroefde schijven rondom en staalomvlochten remslangen.
Ik wil voorop nog 273mm 2delige schijven maken met een 4piston wilwood remklauwen, das wat beter voro op het circuit. Het mooiste zou zijn dat dit in 14" wielen past..
Ben nog bezig met aerodynamica
Front splitter, vlakke bodem, rear diffuser ect ect maar nog opzoek naar juiste materiaal om het van te maken!