800Hp DartB20 Civic
Geplaatst: 31 mar 2012 21:28
Omdat ik deze week ben begonnen met plannen maken om de carrosserie aan te passen voor de strip denk ik dat dit een mooi moment is om ook een project topic te starten.
Om te beginnen is m`n doel niet alleen hard gaan, maar heb ik een aantal compromissen gesloten.
Auto moet straat legaal zijn en min of meer "streetable" (voor zover dat nog gaat) omdat ik af en toe naar een meeting wil rijden zonder trailer.
Of een paar rondjes snelweg pakken om onwetende rijkeluiskindjes het leven zuur te maken.
Looks en details vind ik ook erg belangrijk.
Alles moet perfect zijn, anders is het niet goed genoeg.
Eigenlijk is het het best te verwoorden als:
Ik wil thuis m`n auto kunnen starten, naar drachten rijden, banden wisselen, 10sec. rijden, banden wisselen en in de rij van de show and shine gaan staan, 3e worden en weer naar huis rijden...
Dit is natuurlijk niet wat ik ga doen maar het is om aan te tonen hoe betrouwbaar en hoe netjes de auto moet zijn.
Dat gezegd is het tijd voor de feiten.
De Carrosserie
Carrosserie is een 1994 Honda Civic Hatchback deze gaat medio Mei/Juni naar VA-Motorsport voor z`n metamorfose.
De carrosserie word volledig kaal afgeleverd voor de volgende aanpassingen:
-Loogbad voor het verwijderen van lak, kit, bitumen, tectyl en andere narigheid.
-Naden doorlassen waar nodig
-Chromoly lichtgewicht rollcage naar SFI specificaties en gekeurd tot 7.5sec. 1/4mile.
-Afneembare steun voor remparachute.
-60Ltr. Racetank ingebouwd op de originele plaats (of iets naar voren indien mogelijk)
(60Ltr. tank is trouwens 1 van de compromissen omdat ik op E85 wil rijden en dat nog slecht verkrijgbaar is aan de pomp in Noord-Holland en ik niet zonder wil komen staan) (en ik het al vervelend genoeg vind om 1 jerrycan extra mee te moeten nemen )
-Opnieuw in bad voor een beschermende grondlaag..
Als de carrosserie terug is wil ik zelf nog wat dingetjes aanpassen maar niet echt noemenswaard.
De motor...
De motor heb ik al een tijdje in de woonkamer staan en is gebouwd door ENDYN in Texas.
Hij moet op E85 zo`n 800pk gaan produceren en tussen de 9.500 en 10.000 gaan draaien.
Specs:
-Dart Block
-Weld Deck, Relocate Water Passages, Rework Oil Passages
-Deburr/Polish Crankcase Area
-87.20mm Crower Crankshaft
-Strutted Rollerwave Pistons
-Rings (PCM Coated)
-Crower Custom Billet Rods
-Piston Dome/Skirt Coating
-Cometic Head Gasket
-ARP Head Studs
-Honda Main Bearings
-Honda Thrust Bearings
-Honda Rod Bearings
-Modifyd ITR Oilpump
-Modifyd Moroso Oil Pan/Pick-Up
-Fluidampr Harmonic Balancer
-New Honda GSR Head
-Rework Cylinder Head
-Manganese Bronze Valve Guides
-Black Nitride Racing Valves
-ENDYN Valve Springs
-Titanium Retainers
-O-Ring Head
-Endyn Turbo Bump-Stix Cams
-AEM Cam Gears
-Endyn Fabricated Intake Manifold
MAX. BOOST 60PSI
MAX. RPM 10500
MAX. HP 1000+
Hier heb ik zelf nog aan toegevoegd:
-Bisimoto Heat Shielding Intake Gasket
-T1 Oil Catchcan Inc. Braided Lines And Fittings
-Meziere Electric Waterpump
-AEM Fuelrail
-AEM Fuelpressure Reg.
-Custom Alu. Engine Mount (Now Available At http://www.PurpleMonkeyEngineering.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
-Custom Water Pipe (Thanks Gearhead! http://www.lachgasvullen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Your Source For All Your Nitrous Products And Custom Parts In Drachten)
-Fullrace topmounth
-Fullrace 4" Downpipe
-Fullrace Dual Backdoor Intercooler
-Twin TIAL 44mm. WG.
-TAIL Q 50mm. BOV.
-BorgWarner 8374 EFR T4 1.05A/R
Transmission
Betreft de versnellingsbak had ik gekozen voor een straigt cut dogbox van Mfactory met DSS ProLevel LSD. De keus was eigenlijk op MFactory gevallen omdat dit het enige bedrijf was dat een complete bak kom leveren.
Toen ik later wat op honda-tech zat te lezen las ik dat de dogsets van MFactory behoorlijke gebreken hadden...
Gelukkig hebben ze dit zelf ook in de gaten gehad en ze hadden al gemeld dat ze tegenwoordig de dogsets ergens anders laten maken...
Bij het checken bleken er albines in te zitten... Beter!
Specs:
-reconditionet transmission
-albines gear (straightcut doggears) (3.00/2.00/1.39/1.09 and 4.00FD)
-handcuff
-HLHS bearings
-DriveShaftShop Pro Level LSD
-Exedy Hyperseries Twinplate
Noujah verder nog een hoop plannen, ideeën en wensen maar aangezien ik ondertussen al meer dan een uur zit te typen voeg ik nog even een paar fototjes toe en de rest is voor later...C ya
Om te beginnen is m`n doel niet alleen hard gaan, maar heb ik een aantal compromissen gesloten.
Auto moet straat legaal zijn en min of meer "streetable" (voor zover dat nog gaat) omdat ik af en toe naar een meeting wil rijden zonder trailer.
Of een paar rondjes snelweg pakken om onwetende rijkeluiskindjes het leven zuur te maken.
Looks en details vind ik ook erg belangrijk.
Alles moet perfect zijn, anders is het niet goed genoeg.
Eigenlijk is het het best te verwoorden als:
Ik wil thuis m`n auto kunnen starten, naar drachten rijden, banden wisselen, 10sec. rijden, banden wisselen en in de rij van de show and shine gaan staan, 3e worden en weer naar huis rijden...
Dit is natuurlijk niet wat ik ga doen maar het is om aan te tonen hoe betrouwbaar en hoe netjes de auto moet zijn.
Dat gezegd is het tijd voor de feiten.
De Carrosserie
Carrosserie is een 1994 Honda Civic Hatchback deze gaat medio Mei/Juni naar VA-Motorsport voor z`n metamorfose.
De carrosserie word volledig kaal afgeleverd voor de volgende aanpassingen:
-Loogbad voor het verwijderen van lak, kit, bitumen, tectyl en andere narigheid.
-Naden doorlassen waar nodig
-Chromoly lichtgewicht rollcage naar SFI specificaties en gekeurd tot 7.5sec. 1/4mile.
-Afneembare steun voor remparachute.
-60Ltr. Racetank ingebouwd op de originele plaats (of iets naar voren indien mogelijk)
(60Ltr. tank is trouwens 1 van de compromissen omdat ik op E85 wil rijden en dat nog slecht verkrijgbaar is aan de pomp in Noord-Holland en ik niet zonder wil komen staan) (en ik het al vervelend genoeg vind om 1 jerrycan extra mee te moeten nemen )
-Opnieuw in bad voor een beschermende grondlaag..
Als de carrosserie terug is wil ik zelf nog wat dingetjes aanpassen maar niet echt noemenswaard.
De motor...
De motor heb ik al een tijdje in de woonkamer staan en is gebouwd door ENDYN in Texas.
Hij moet op E85 zo`n 800pk gaan produceren en tussen de 9.500 en 10.000 gaan draaien.
Specs:
-Dart Block
-Weld Deck, Relocate Water Passages, Rework Oil Passages
-Deburr/Polish Crankcase Area
-87.20mm Crower Crankshaft
-Strutted Rollerwave Pistons
-Rings (PCM Coated)
-Crower Custom Billet Rods
-Piston Dome/Skirt Coating
-Cometic Head Gasket
-ARP Head Studs
-Honda Main Bearings
-Honda Thrust Bearings
-Honda Rod Bearings
-Modifyd ITR Oilpump
-Modifyd Moroso Oil Pan/Pick-Up
-Fluidampr Harmonic Balancer
-New Honda GSR Head
-Rework Cylinder Head
-Manganese Bronze Valve Guides
-Black Nitride Racing Valves
-ENDYN Valve Springs
-Titanium Retainers
-O-Ring Head
-Endyn Turbo Bump-Stix Cams
-AEM Cam Gears
-Endyn Fabricated Intake Manifold
MAX. BOOST 60PSI
MAX. RPM 10500
MAX. HP 1000+
Hier heb ik zelf nog aan toegevoegd:
-Bisimoto Heat Shielding Intake Gasket
-T1 Oil Catchcan Inc. Braided Lines And Fittings
-Meziere Electric Waterpump
-AEM Fuelrail
-AEM Fuelpressure Reg.
-Custom Alu. Engine Mount (Now Available At http://www.PurpleMonkeyEngineering.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
-Custom Water Pipe (Thanks Gearhead! http://www.lachgasvullen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Your Source For All Your Nitrous Products And Custom Parts In Drachten)
-Fullrace topmounth
-Fullrace 4" Downpipe
-Fullrace Dual Backdoor Intercooler
-Twin TIAL 44mm. WG.
-TAIL Q 50mm. BOV.
-BorgWarner 8374 EFR T4 1.05A/R
Transmission
Betreft de versnellingsbak had ik gekozen voor een straigt cut dogbox van Mfactory met DSS ProLevel LSD. De keus was eigenlijk op MFactory gevallen omdat dit het enige bedrijf was dat een complete bak kom leveren.
Toen ik later wat op honda-tech zat te lezen las ik dat de dogsets van MFactory behoorlijke gebreken hadden...
Gelukkig hebben ze dit zelf ook in de gaten gehad en ze hadden al gemeld dat ze tegenwoordig de dogsets ergens anders laten maken...
Bij het checken bleken er albines in te zitten... Beter!
Specs:
-reconditionet transmission
-albines gear (straightcut doggears) (3.00/2.00/1.39/1.09 and 4.00FD)
-handcuff
-HLHS bearings
-DriveShaftShop Pro Level LSD
-Exedy Hyperseries Twinplate
Noujah verder nog een hoop plannen, ideeën en wensen maar aangezien ik ondertussen al meer dan een uur zit te typen voeg ik nog even een paar fototjes toe en de rest is voor later...C ya