Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Geplaatst: 16 nov 2011 14:18
Voor velen een bekende verschijning op de strip
De eerste jaren met een Dbilas spec 175pk 1.6 16v erin, daarna na motorschade ombouw naar C20LET met 6 bak.
C20XE motor (Coscast kop), K16 turbo, 1ste overmaat Opel / Mahle Let zuigers, kop gelofowd
kleppen geflowed, gasklephuis geflowed, XE nokkenassen (uitlaat dmv tandwiel naar Let getimed), Z20LET injectoren, 3,5 bar drukregelaar, VEMS, IC van Renault Vel Satis 2liter turbo, K&N 57i filter.
Deze motor is inmiddels ook overleden door een kapot krukastandwiel tijden een rondje op de Nordschleife.
Beste tijd met die motor: 12,57 1/4 Mile.
Brakes:
Kadett GSi 8v rondom, dus klauwen en HRC/bekrachtiger met National Sports 16 Grooves discs.
To Do: Plaatsen Wilwood 4 pots remklauwen met 280mm schijven aan de voorzijde
Onderstel:
Powerflex Bussen, Bilstein B16 PSS9, Veerpootbrug voorzijde.
Interieur:
Sparco kuipen met 3" QSP 4 punts gordels, Wiegers Rolbeugel.
Tyres:
Road OZ Superleggera met 195/45/16 Pirelli P Zero Nero / Toyo T1R
Race OZ Superleggera met 15" M&H Slicks
Gearbox:
F28 Getrag met Quaife ATB Sper
New Engine setup (engine build by OMR):
C20LET onderblok (build bij OMR)
Zuigerbodemkoeling (sproeiers via Corsaboy, ingebouw door OMR)
JE Zuigers met Thermal Crown Coating, 86,5mm CV 1:8,5
Z20LET Oliepomp + buis + boutjes + stalenpakking
X20XEV carterpakking
Pauter drijfstangen
Overal waar nodig ARP bouten
Cometic 1,8mm koppakking (via OMR)
ACL Performance lagers (via OMR)
Boy Huizer geprepareerde KS kop (gepoort, geflowed, kleppen bewerkt, bronzen geleiders)
Catcams nokkenassen (267 graden hydro turbo spec)
788cc injectoren
Veel TX Autosport upgrades (Tandwielen alu waar mogelijk, waterbuis RVS etc.)
EDS Inlaatspruitstuk
EDS Hoedje
EDS Dumpvalve
Garrett GT3040 Turbo
Tial 38mm wastegate
CCT Motorsport uitlaatspruitstuk
DP downpipe (moet nog gemaakt worden)
TX Autosport Intercooler + piping + 2 x 9" fans
TX Autosport Alu radiator + 2 x 10" fans
Roose Motorsport Siliconen slangen (specifiek voor Corsa B C20LET)
Mocal 12 rijen oliekoeler met 85C thermostaat
VEMS Motronic (Bosch wide band lambda, EGT+Knock sensor, 3 bar druksensor)
Blauwe Lumenition Bougiekabels (BLS527)
Sachs Performance Koppelingsplaat (moet ik nog nieuwe voor kopen)
Sachs Performance drukgroep
Sachs Druklager
3,5 KG Alu vliegwiel
Walbro 255LPH-HP benzinepomp (intank)
HG Motorsport instelbare benzinedrukregelaar (direct replacement)
MSD Blaster 2 Coil (Chrome)
NX Nitrous Express 15LBS bottle, 50pk droog shot lachgas
Baileys Motorsport Koelvloeistof- en Stuurbekrachtingstankje
JOM Oilcatchtank
Er zijn nog wel meer wijzigingen nodig, maar eerst maar is rijden volgend jaar zomer.
De eerste jaren met een Dbilas spec 175pk 1.6 16v erin, daarna na motorschade ombouw naar C20LET met 6 bak.
C20XE motor (Coscast kop), K16 turbo, 1ste overmaat Opel / Mahle Let zuigers, kop gelofowd
kleppen geflowed, gasklephuis geflowed, XE nokkenassen (uitlaat dmv tandwiel naar Let getimed), Z20LET injectoren, 3,5 bar drukregelaar, VEMS, IC van Renault Vel Satis 2liter turbo, K&N 57i filter.
Deze motor is inmiddels ook overleden door een kapot krukastandwiel tijden een rondje op de Nordschleife.
Beste tijd met die motor: 12,57 1/4 Mile.
Brakes:
Kadett GSi 8v rondom, dus klauwen en HRC/bekrachtiger met National Sports 16 Grooves discs.
To Do: Plaatsen Wilwood 4 pots remklauwen met 280mm schijven aan de voorzijde
Onderstel:
Powerflex Bussen, Bilstein B16 PSS9, Veerpootbrug voorzijde.
Interieur:
Sparco kuipen met 3" QSP 4 punts gordels, Wiegers Rolbeugel.
Tyres:
Road OZ Superleggera met 195/45/16 Pirelli P Zero Nero / Toyo T1R
Race OZ Superleggera met 15" M&H Slicks
Gearbox:
F28 Getrag met Quaife ATB Sper
New Engine setup (engine build by OMR):
C20LET onderblok (build bij OMR)
Zuigerbodemkoeling (sproeiers via Corsaboy, ingebouw door OMR)
JE Zuigers met Thermal Crown Coating, 86,5mm CV 1:8,5
Z20LET Oliepomp + buis + boutjes + stalenpakking
X20XEV carterpakking
Pauter drijfstangen
Overal waar nodig ARP bouten
Cometic 1,8mm koppakking (via OMR)
ACL Performance lagers (via OMR)
Boy Huizer geprepareerde KS kop (gepoort, geflowed, kleppen bewerkt, bronzen geleiders)
Catcams nokkenassen (267 graden hydro turbo spec)
788cc injectoren
Veel TX Autosport upgrades (Tandwielen alu waar mogelijk, waterbuis RVS etc.)
EDS Inlaatspruitstuk
EDS Hoedje
EDS Dumpvalve
Garrett GT3040 Turbo
Tial 38mm wastegate
CCT Motorsport uitlaatspruitstuk
DP downpipe (moet nog gemaakt worden)
TX Autosport Intercooler + piping + 2 x 9" fans
TX Autosport Alu radiator + 2 x 10" fans
Roose Motorsport Siliconen slangen (specifiek voor Corsa B C20LET)
Mocal 12 rijen oliekoeler met 85C thermostaat
VEMS Motronic (Bosch wide band lambda, EGT+Knock sensor, 3 bar druksensor)
Blauwe Lumenition Bougiekabels (BLS527)
Sachs Performance Koppelingsplaat (moet ik nog nieuwe voor kopen)
Sachs Performance drukgroep
Sachs Druklager
3,5 KG Alu vliegwiel
Walbro 255LPH-HP benzinepomp (intank)
HG Motorsport instelbare benzinedrukregelaar (direct replacement)
MSD Blaster 2 Coil (Chrome)
NX Nitrous Express 15LBS bottle, 50pk droog shot lachgas
Baileys Motorsport Koelvloeistof- en Stuurbekrachtingstankje
JOM Oilcatchtank
Er zijn nog wel meer wijzigingen nodig, maar eerst maar is rijden volgend jaar zomer.