Pagina 1 van 4

Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 10:48
door Abarthdriver
Goeiemorgen,

Ik ben vanochtend even naar Van Vught geweest, om eens te kijken wat dat lachgas nou eigenlijk doet. De conclusie is, dat de motor zonder lachgas, bovenin, ìets te arm staat, maar voor de rest wel prima loopt.

Met lachgas krijgt ie meer dan voldoende, en loopt ie ook harstikke mooi (50PK shot)
Hierbij ook de uitdraaien!

Zonder lachgas:
152.7PK@6083RPM
196.2Nm@4896RPM

Met lachgas:
192.3PK@6627RPM
247.4Nm@4540RPM

:D

Afbeelding
Afbeelding

Heel mooi, weet nu in ieder geval of het te arm of te rijk, of net goed staat. Finetunen kan straks altijd nog! :whistle

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 11:59
door corsaracer
mooi hoor! :clap

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 15:13
door Gerard Roelofsen
:rock

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 15:18
door Jaap blom
Netjes hoor.

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 15:52
door ReesKees
Leuk om te zien dat het vermogen/koppel kruispunt exact op het zelfde toerental ligt.
En je weet ook meteen dat 50 pk shot dus 40 pk is.
Dus omhoog met die nozzels. :nx (Maar dan NOS)

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 16:09
door Abarthdriver
Ja ben ook wel tevreden,gaan volgende week weer op de bank.
Zien wat een 100 pk shot doet.
Ga eerst de benzine solenoid voorzien van een eigen benzinepomp.
En de dellorto's kunnen iets rijker staan.

Als ie heel blijft plaatsen we de uitdraai wel weer.

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 17:21
door bezerk
ik zit helemaal niet thuis in de NOX systemen, maar is het niet de bedoeling dat er extra Lucht vrijkomt tijdens de ontbranding en dat er voor zorgt dat je juist meer benzine kunt verbranden? Nox is toch geen brandstof aan zich?

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 19:16
door Abarthdriver
WAT IS NITRO : HOE WERKT HET : HOE VEILIG TOE TE PASSEN

Nitro, of te wel lachgas bestaat uit een gasmengsel, die 2 delen zuurstof en één deel stikstof bevat.
Het werkt in op het principe van, hoe meer zuurstofdelen het brandstofmengsel bevat, het des te beter / feller verbrandt het en des te meer vermogen levert.
Ook omdat het gasmensel op zich zeer koud is ( - 140o C vloeibaar ), wordt de aangezogen lucht ook nog eens in temperatuur omlaag gebracht, waardoor de cilinders meer vulling aan lucht krijgen.
Deze zuurstofdelen komen tijdens de ontbranding vrij, waardoor de ontbranding, in één keer, een soort “boost” aan zuivere zuurstof krijgt. De ontbranding explodeert in feite en wordt enigszins geregeld / getemperd door het deeltje stikstof in het mengsel.

Zo werkt het ongeveer!!

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 19:31
door Porsche Power
keurig hoor :clap

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 19:43
door bezerk
ja,maar sta ervan te kijken dat de conclusie is dat zonder Nox je leaner brand dan met Nox.