Pagina 2 van 4

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 20:17
door Jaap blom
Dat komt omdat het 50 pk shot uit nos en extra benzine bestaat. Doe je er geen extra benzine bij brand je mooie gaatjes in de zuigers!

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 20:20
door bezerk
Jaap blom schreef:Dat komt omdat het 50 pk shot uit nos en extra benzine bestaat. Doe je er geen extra benzine bij brand je mooie gaatjes in de zuigers!
Ok, dus er zit een benzine mengsel door de shot, dat verklaard het dus.
bedankt voor de uitleg

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 22:05
door freek corsa
Mooie resultaten ;)

Ik denk dat je een snellere tijd niet moet zoeken in meer vermogen, maar in een betere start.
De juiste afstelling van schokbrekers heeft daar veel mee te maken.

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 02 aug 2012 22:53
door Abarthdriver
Kijk Freek,we zijn ook een beetje aan het uitvogelen hoe ver je kunt gaan met nos.
50 shot gaat prima en levert mooie waarden op, en alles blijft mooi in evenwicht,wat mengsel betreft.
Jetting is nu 100/100 en gaan volgende week 200/200 doen,zien of het dan ook nog in evenwicht is.
Verder gaan we ook niet,levert het blokje bijna het dubbele aan vermogen dan standaard.
Mooi begin voor in de x/19 voor volgend jaar.

En starten gaat prima hoor,moet gewoon zo snel mogelijk naar z´n 2 en het koppel benutten.

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 03 aug 2012 07:14
door Marcel Gouma
wanneer je een eigen brandstofpomp voor het lachgas (fuel) gedeelte plaatst bereken dan goed met welke druk je gaat rijden en welke jets je dan nodig bent.

Welk lachgas systeem gebruik je ook alweer?
want deze settings komen mij zo niet erg bekend voor.

Moet wel zeggen dit kan komen doordat ik met injectie (hoge druk) pompen werk.


Er zijn wel nette jet calculatie tools die je precies aangeven wat je moet hebben bij welke druk en hoeveel pk er dan bij komt.

verder nette uitdraai..

Ziet er goed uit :D

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 03 aug 2012 22:43
door Abarthdriver
De pomp die ik nu gebruik levert 6-7 psi ongeveer 0,5 bar.
Omdat ik met carbs rij heb je zo´n lage druk pomp nodig.
Die ik ga monteren naar de benzine solenoid levert precies zoveel.

En ik heb een systeem van the wizzards off nos, engels systeem,en die adviseerden mij ook om te beginnen met een 1op1 verhouding

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 04 aug 2012 13:14
door Marcel Gouma
Ja dan klopt ut aardig.
Ik ben niet zo'n won fanaat maar goed als het werkt dan lekker zo laten.

Ben benieuwd naar het 100pk shot

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 04 aug 2012 21:25
door Corsa_GSi
Wat is het verschil dan tussen WON, NOS en NX?

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 04 aug 2012 21:36
door Abarthdriver
het zijn eigenlijk verschillende merken,WON is een afkorting van `wizzards off nos `engels systeem.En NOS is een afkorting van nitrous oxyde system, amerikaans systeem.

En NX.............. tja weet het ook niet meer haha...............volgens mij koosnaampje voor lachgas. :clap

Weet dat Harry dan weer met het merk ZEX rijd ook amerikaans.
En dat gaat ook als de brandweer

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Geplaatst: 04 aug 2012 21:45
door Marcel Gouma
Nx staat voor nitrous express.
Beetje raar maar waar.

Ook een amerikaans systeem.
Verder heb je nog dyno tune wat gelijk is aan NOS systemen.

Cold fusion is ook een bekende.