Pagina 2 van 5

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 02 sep 2012 21:31
door russelheimer
is dit niet het oude verhaal zoals het vroeger was?

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 02 sep 2012 21:40
door snelle melle
dit is wat de keuringsmeester me toen vertelde en dat is een 14 a 15 maanden geleden geweest , maar ik zie het wel als ik er heen ga te omkeuren , wat ik toen niet gevraagd heb is hoe het komt als ik er later nog een 4 motion onder ga zetten want dan ga je van voorwielaandrijving naar 4 wielaandijving.......

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 02 sep 2012 22:11
door MarkDuffy
Dat laatste hoeft niet op het kenteken, op je kenteken word dat namelijk niet vermeld.
Ik heb de mijne ook om laten keuren (bj eind '97) En heb ook alleen de motor om hoeven laten keuren.

Geen rij-gedrag test of iets dergelijks in lelystad. Die uitgebreide keuring is er pas voor auto's vanaf '98 hebben ze mij verteld.
Wel is het mogelijk dat ze even een stukje willen rijden om te kijken hoe die reageerd maar dat is niet zo uitgebreid, gewoon klein rondje van nog geen 5minuten. (Keertje remmen, gasgeven, sturen, als dat gewoon goed aanvoelt is het al gauw prima)
(Nou weet ik niet of het de keurmeester was die gewoon graag een rondje wou rijden of dat het nou echt nodig was hahhaha.... maar goed ik was dr doorheen, dat was het belangrijkste)

Maar klinkt in ieder geval als een leuk projectje :)

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 03 sep 2012 07:23
door Corsa_GSi
Elk keuringsstation werkt anders met andere testen.
Gewoon gaan keuring kost 50 euro ongeveer, wordt hij afgekeurd is de herkeuring 25 euro.
En dan hoef je alleen de punten van de afkeur te laten herkeuren!

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 03 sep 2012 17:27
door snelle melle
heb vandaag de motor even in de golf gepast , doordat de motor iets breder is dan de 4 chillinder moet de motor ongeveer 2,5 cm meer naar rechts , naar de stuurkant toe dus. voor de rest past het allemaal wel redelijk mooi. moet dus de lange steekas 25 mm langer maken en de korte 25 mm korter . ook moest de krukaspoelie er af anders krijg je de motor er niet in , als de motor er dan in zit kan de poelie er weer op. ook kwam ik tot de ontdekking dat de ketting van de krukas los ligt dus ik hoop dat de motor verder geen schade heeft maar dat zie ik later wel . ga van de week eerst nog 2 motorsteunen veranderen zodat de motor er iets beter in komt te liggen ....

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 03 sep 2012 18:40
door Marcel Gouma
klinkt goed..
geen foto's gemaakt?

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 04 sep 2012 20:05
door snelle melle
blijf me toch afvragen hoe het met de rdw keuring komt omdat het om een motor gaat die niet in nederland is geleverd volgens mij , op het blok staat ook usa en volgens mij rijden er hier geen golf of bora met lijn 5 motoren , wel met de 2,3 v5 maar dit zijn hele andere motors . heb vandaag trouwens 1 motorsteun gemaakt die achter op de motor komt, zal van de week proberen om nog een bak steun te maken....

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 04 sep 2012 20:07
door Marcel Gouma
dat maakt bij de meeste RDW stations echt niets uit.
Je maakt je veels te veel zorgen.

Ik weet niet waar je wegkomt maar hier in twente (rdw almelo) voorzie ik totaal geen problemen met deze motor.
Mits ze er maar er netjes inligt en netjes is afgewerkt.

Dat het lijkt als orgineel.

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 04 sep 2012 21:04
door BMWturbotim
Zie eerst maar eens hoe je die steekassen ingekort/verlengt krijgt zonder dat ze breken bij de eerste dragrace........ is speciaal materiaal oa.....

Re: golf 2,5 turbo......

Geplaatst: 04 sep 2012 21:11
door Marcel Gouma
drenth in rijssen.
maken mooi spul :D