tja, maar zo is het helaas niet en daarmee moet ik ook maar voort blijven doen
Maar ik geef toe dat ik tegen de grenzen loop van het praktische.
namelijk tijd te weinig met het gezin om alle jaren ff al die aanpassingen terug in orde te maken om hopenlijk binnen de grenzen te vallen van het mogelijke, van de technische keuring.
Het is altijd in 2 keer dat je gaat. 1 keer om de waslijst aan nodige aanpassingen terug origineel te zetten (zo leer je ook eigenlijk wat kan blijven in je setup) en 1 keer om hem hopelijk goedgekeurd te krijgen, maar meestal struikelen ze dan over de CO.
en dan hoop je op de goede kennis van de keuring-meesters, omdat zij soms het zelf niet goed meer weten over bepaalde zaken. (met alle respect voor die hun vak, het is ook niet altijd even makkelijk voor hun in belgië)
Als je ieder jaar opnieuw nieuwe aanpassingen maakt is het weer een grote vraag hoe de wagen door de keuring zal geraken. Dit jaar bijvoorbeeld m'n bushings in m'n onderstel. Kunnen ze ook zwaar over vallen, maar dan zit ik met een nog groter probleem.
big brake kits kan ik niet monteren, want dan kan ik ze niet verbergen in m'n 13 inch standaard wieltjes.
en ga zo maar door.
Op termijn overweeg ik hopelijk ooit eens ergens constant in de 13 te rijden om zo ook in de SE te kunnen racen. Dan ben ik ook van die keuring af, kan ik ook gewoon rustig genieten van de hobby zonder ieder jaar te strijden om deze straatlegaal te houden in belgie.
Ik geef toe dat die wetgeving mij echt idd op een zeer creatief pad heeft gestuurd met dit motortje en daar ook veel heb uit geleerd als hobby'ist. En ik blijkbaar binnen Belgie dingen liet zien met dat project die eerst niet voor mogelijk gehouden werd. En ik ben en kan daar ook fier op zijn eigenlijk ondanks de tegenslagen die er gepasseerd zijn.
Maar ik geef ook helaas even hard toe dat ik graag wil verder bouwen aan dit project op een ontspannen wijze, zonder steeds in alle moeilijkheden binnen de lijntjes van de belgische wet te kleuren.
Maar dan nog steeds met m'n eigen principes er in gehouden natuurlijk => moeilijk gaat ook wel... ooit , maar het is het leukste om die weg er naar toe te verzinnen en aan te leggen