schakelproblemen
Geplaatst: 15 jan 2012 16:34
Hey, Ik weet niet goed of ik m'n vraagje hier kan posten, want ik zie op het forum hier niet echt andere opties
het is al een tijdje dat ik er mee zit, maar het probleem heerst eigelijk al een tijdje en ik vermoed meer en meer dat de schakelproblemen aan de koppeling ligt.
Nu is het zo dat ik eindelijk een tip kreeg van Randy bij de DHRA dat ik dus m'n koppelingspedaal kon afstellen om de sweetspot te vinden dat de koppeling volledig het vliegwiel lost bij het intrappen.
Nu heb ik dat gedaan en heb het asje aan de koppelingspedaal aan de mastercilinder al redelijk wat omwentelingen aangepast, en het is wel ietsje gebeterd, maar ik blijf dus bij 7500tr in 1e met de pedaal ingedrukt, een trekkende wagen hebben en het lichte schudden komt voor dat de koppelingsschijf het vliegwiel toch wat raakt.
Schakelen lukt goed als je onder de 7500tr blijft, maar als je voorbij de 8k gaat loopt het stroef.
Er zitten splinternieuwe Mfactory synchro's in met carbonized friction laag.
m'n vraag is of het normaal is dat je echt veel koppelingsaanpassing moet doen als je en aftermarket clutch monteert of niet?
Ik weet dat je er over kunt gaan ook maar als ik lichtjes los trekt de wagen nog meer en is het dat hij plots minder aangrijpt daardoor...
Dus ik heb wat advies nodig van wat ervaren mensen hierin.
thx
het is al een tijdje dat ik er mee zit, maar het probleem heerst eigelijk al een tijdje en ik vermoed meer en meer dat de schakelproblemen aan de koppeling ligt.
Nu is het zo dat ik eindelijk een tip kreeg van Randy bij de DHRA dat ik dus m'n koppelingspedaal kon afstellen om de sweetspot te vinden dat de koppeling volledig het vliegwiel lost bij het intrappen.
Nu heb ik dat gedaan en heb het asje aan de koppelingspedaal aan de mastercilinder al redelijk wat omwentelingen aangepast, en het is wel ietsje gebeterd, maar ik blijf dus bij 7500tr in 1e met de pedaal ingedrukt, een trekkende wagen hebben en het lichte schudden komt voor dat de koppelingsschijf het vliegwiel toch wat raakt.
Schakelen lukt goed als je onder de 7500tr blijft, maar als je voorbij de 8k gaat loopt het stroef.
Er zitten splinternieuwe Mfactory synchro's in met carbonized friction laag.
m'n vraag is of het normaal is dat je echt veel koppelingsaanpassing moet doen als je en aftermarket clutch monteert of niet?
Ik weet dat je er over kunt gaan ook maar als ik lichtjes los trekt de wagen nog meer en is het dat hij plots minder aangrijpt daardoor...
Dus ik heb wat advies nodig van wat ervaren mensen hierin.
thx