Zo ik heb een paar uur gesleuteld en kan nu definitief bepalen wat er gebeurd is en wat de schade is.
Ik heb een aantal foto's gemaakt en ik kan vertellen dat gelukkig de schade mee valt.
Dit is natuurlijk wel te danken aan het vliegwielschil van gearheadchopper oftewel Pieter Hof.
Op de eerste foto's is te zien wat voor schade het schild heeft opgelopen:
Vervolgens kwam de bak er na een beetje moeite er vanaf.
Deze heeft heel wat meegemaakt tijdens de betreffende run.
Een heel stuk van de bak is weggeslagen, de rest heeft veel schade.
Deze bak is dus ook niet meer te redden, wel is het differentieel nog heel.
Nou ja de bak gaat dus de schroothoop op, ik heb ook al een nieuwe besproken bij iemand.
We gaan niet meer voor een f18 wr bak. Deze is echt te lang voor het dragracen.
Ik neem weer lekker een f20 bak. dan maar een keer extra schakelen maar wel sneller door de versnellingen en hoger top snelheid op de 400meter.
Toen was het zoeken naar het ontbrekende deel van het vliegwiel.
Wat blijkt: Deze is nog volledig intact..
Dit scheelt zoveel werk en ellende.
Hierbij ook nog ff paar foto's van het vliegwiel
Wat was dan de oorzaak?
Nou ja eigenlijk alleen maar de drukgroep.
Deze is gewoon uit elkaar gespat en heeft al deze schade veroorzaakt.
Ik had dus de metaal deeltjes zelf in de rest van de motorruimte liggen.
De koppelingsplaat heeft het zelfs nog overleefd.
De is volledig intact.
Alleen de drukgroep is op diverse plaatsen kapot en verwrongen.
De grote stukken metaal zaten los tussen druk groep en koppeling.
Hierbij een aantal foto's van de drukgroep en koppeling.
Hoe nu verder:
Andere bak, stalen vliegwiel, andere zwaardere drukgroep, andere koppelingsplaat.
Alles weer goed in elkaar zetten en gaan met die banaan.
Dus ook auto's met niet zo heel veel vermogen lopen risico op dit soort dingen.
Op deze auto is echt nooit bespaard en alles is fris opgebouwd.
De koppeling vertoonde geen sporen van extreme slijtage bij het opbouwen van deze motor in mei van dit jaar.
Dus direct een reden om een vliegwielschild te nemen.
Zonder schil weet ik zeker dat de schade erger zou zijn geweest aangezien het dan een stuiterbal effect zou zijn geweest in het asfalt en weer terug de bak in..
nu heeft het schild de klap opgevangen..
zo wees gewaarschuwd ook met een 12 sec wagen kunnen dit soort akelige dingen gebeuren. Gelukkig is het goed afgelopen, hoorde wel dat de brokstukken aardig gevlogen hebben
Ik probeer nog een filmpje te krijgen van de run..