Pagina 7 van 10

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 25 jan 2012 17:28
door Corsa_GSi
Volgens mij zijn er toch al foto's van de machine op zijn huidige lokatie?

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 29 jan 2012 20:02
door Porsche Power
ik ben zaterdag even langs geweest maar er werd niet gewerkt aan de machine, al lag er wel een v8 motor naast. :dance :mrgreen:
ik schrok wel even toen ik het formaat van de machine zag,ik vond hem aan de kleine kant dan moet hij wel 12x op en neer zeker voor dat de baan geveegd is. :)
maar als die v8 erin ligt dan is dat ook in 5 minuten geregeld :D :mrgreen:
gr pieter.

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 29 jan 2012 22:00
door 323V6
Gelukkig hoeft ie niet de complete baan te vegen, denk dat de eerste 50 meter toch voldoende moet zijn voor betere 60ft tijden?
Als de baan schoon is en het weer is goed zal er weinig geveegd moeten worden lijkt me, maar mocht de baan echt vies zijn is het handig om in te zetten.

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 30 jan 2012 08:44
door Porsche Power
er zijn autos bij die naar de 3e versnelling gaan en dan nog gaan spinnen dus dat heeft puur met grip te maken en dus baan kwaliteit.
al heb je 1000 pk en de baan is er niet geschikt voor heb je er niks aan en kun je de pks niet benutten en overbrengen,dan zal je wat anders moeten verzinnen trackbite of iets in die richting.
dus 50 meter lijkt mij aan de korte kant

gr pieter.

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 30 jan 2012 09:37
door freek corsa
Ik heb begrepen dat bij het schakelen het grootste risico op grip verlies ontstaat.
Op welke afstand schakelen de echte PK monsters naar de versnelling waarin de run uit gereden wordt ?
Ik gok na 200 meter ? ? (na 200 meter rij ik in de 5e versnelling)

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 30 jan 2012 13:15
door Corsa_GSi
Ik kom niet eens in zijn vijf.....

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 30 jan 2012 17:36
door 323V6
Ik ook niet heb er maar 4 nodig voor de 1/4 mijl. Denk dat voornamelijk de achterwiel aangedreven autos inderdaad flinke problemen hebben als het wat gladder is als ik naar vorig jaar kijk.

Op Zandvoort hadden de pk's beesten het toch minder moeilijk ondanks dat zo'n baan niet geprept is, hoe kan dit dan zo'n verschil zijn met drachten?

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 30 jan 2012 19:20
door Porsche Power
dit is denk ik wat er in de toekomst moet komen als er meer pks komen

Afbeelding

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 30 jan 2012 23:11
door Shepherd moon
wat een troep zal er dan al niet aan je banden blijven kleven als je het veld door moet om terug te keren? :wall

Re: Baan preppen in 2012?

Geplaatst: 31 jan 2012 01:47
door wild indian
323V6 schreef:Ik ook niet heb er maar 4 nodig voor de 1/4 mijl. Denk dat voornamelijk de achterwiel aangedreven autos inderdaad flinke problemen hebben als het wat gladder is als ik naar vorig jaar kijk.

Op Zandvoort hadden de pk's beesten het toch minder moeilijk ondanks dat zo'n baan niet geprept is, hoe kan dit dan zo'n verschil zijn met drachten?
wheel spin is iets wat je echt niet wil tijdens een dragrace!!!!kost gewoon te veel tijd in een sport waar het eigenlijk om tienden zoniet duizendsen van een sec gaat!!! :doh
maar klopt inderdaad FWD kan al spinnend een 1/4 mile afleggen puur om dat die al spinnend bestuurbaar blijft!!! een RWD niet die begint achter mee te sturen als die tracktie verliest!!!!
zandvoort is grof open asfalt dus daar is altijd wel wat grip!!!drachten is een dragstrip geworden met dicht geslipt asfalt door rubber dus het meeste oppervlakte kontakt met je band. ideaal zolang het schoon is maar zodra er zand tussen slick en de rubberlaag komt zeer glad. en daar heb je op zandvoort geen last van[zand tussen open asfalt] is geen probleem. maar als drachten schoon is en geprept is het een superbaan [meeste bandkontakt met baan].zandvoort ,assen, niet openasfalt [minste band kontact met baan].