Private-Bryce on the hunt for 10's
Geplaatst: 04 jan 2012 05:02
Ik ben dus Bryce van Balen, 25 jaar, startnummer 666
Zelfstandig ondernemer uit Beverwijk en Diehard Dragracefan
Ik ben vroeger begonnen als "veegbok" (zaterdaghulp) bij Prostreet USA cars en zo in aanraking gekomen met dragracen.
Na een keer mee te zijn geweest met Robert en z`n team naar Drachten (met toen nog de SuperGas Camaro) was ik verkocht, Dragracen is de shit!
Toen The Fast And The Furious uit kwam in 2001 was het illegale straatracen aangeslagen bij het grote publiek en heeft Carry hier op in gespeeld door de eerste "Street Legal Nights" in Drachten te organiseren, uiteraard stond ik vooraan in de rij om daar een handje te helpen met het op en afbouwen van het evenement.
Na een jaar of 5 / 6 ben ik ermee gestopt en ben ik bij Robert in het team terecht gekomen.
Helaas zit Robert met een "klein" budget in een verschrikkelijk dure klasse en was competitief mee doen er niet echt bij...
En dwars als ik ben...ik kom om te winnen of om te feesten.
Winnen zat er niet in dus het werden weekendjes met veel bier en weinig slaap.
Tot Robert besloot dat dit niet helemaal de bedoeling was en het genoeg vond zo.
Dat was het moment dat ik zelf maar aan de bak moest.
Ik heb de liefde voor amerikanen die ik bij Prostreet heb gekregen weer aan de kant geschoven en ben weer terug bij het merk waar ik me vanaf m`n 12e al door aangetrokken voel...HONDA
Met m`n verse Honda Civic hatch uit 1994 (EG) dee ik mee aan het eerste evenement van het jaar in 2010 op Zandvoort in de DSL en werd ik 2e in m`n klasse met 15.04 en 4e overall.
Een hele kick en ik had de smaak te pakken.
In 2010 begon m`n bedrijfje ook goed te lopen er werd er meer mogelijk.
Hoog tijd voor een nieuwe motor dus!
Helaas heeft dit een half jaar gekost om te bouwen en heeft het motortje nooit gelopen zoals ik wou en voor de juiste spullen binnen waren om de "bugs" eruit te werken was het al te laat.
een plas water op de snelweg spatte rechtstreeks m`n luchtfilter in en ik was weer terug bij af...
maar als een echte addict heb ik er alles aan gedaan om aan m`n kick te komen, ik heb maanden achter elkaar 7 dagen in de week 12uur per dag gewerkt (als het er geen 16 of 24 waren) en al vrij snel stond er een ENDYN Build Dart B20 in de woonkamer.
Een 2liter aftermarkt Honda motor die gebouwd is om met 800pk nog steeds extreem betrouwbaar te zijn.
Helaas set je met alleen een kale motor nog geen 10.--- op de borden en jammer genoeg groeien er hier ook geen €€€ aan de boom dus ik ben heel 2012 nog bezig met werken, spullen bestellen, dingen uitzoeken, knutselen enz. enz. enz.
Maar 2013 hoop ik weer terug te zijn en dit keer in de S/M klasse en ga ik proberen die 10.--- op de borden te zetten met een volledig straatlegale en streetable Honda Civic EG
Zelfstandig ondernemer uit Beverwijk en Diehard Dragracefan
Ik ben vroeger begonnen als "veegbok" (zaterdaghulp) bij Prostreet USA cars en zo in aanraking gekomen met dragracen.
Na een keer mee te zijn geweest met Robert en z`n team naar Drachten (met toen nog de SuperGas Camaro) was ik verkocht, Dragracen is de shit!
Toen The Fast And The Furious uit kwam in 2001 was het illegale straatracen aangeslagen bij het grote publiek en heeft Carry hier op in gespeeld door de eerste "Street Legal Nights" in Drachten te organiseren, uiteraard stond ik vooraan in de rij om daar een handje te helpen met het op en afbouwen van het evenement.
Na een jaar of 5 / 6 ben ik ermee gestopt en ben ik bij Robert in het team terecht gekomen.
Helaas zit Robert met een "klein" budget in een verschrikkelijk dure klasse en was competitief mee doen er niet echt bij...
En dwars als ik ben...ik kom om te winnen of om te feesten.
Winnen zat er niet in dus het werden weekendjes met veel bier en weinig slaap.
Tot Robert besloot dat dit niet helemaal de bedoeling was en het genoeg vond zo.
Dat was het moment dat ik zelf maar aan de bak moest.
Ik heb de liefde voor amerikanen die ik bij Prostreet heb gekregen weer aan de kant geschoven en ben weer terug bij het merk waar ik me vanaf m`n 12e al door aangetrokken voel...HONDA
Met m`n verse Honda Civic hatch uit 1994 (EG) dee ik mee aan het eerste evenement van het jaar in 2010 op Zandvoort in de DSL en werd ik 2e in m`n klasse met 15.04 en 4e overall.
Een hele kick en ik had de smaak te pakken.
In 2010 begon m`n bedrijfje ook goed te lopen er werd er meer mogelijk.
Hoog tijd voor een nieuwe motor dus!
Helaas heeft dit een half jaar gekost om te bouwen en heeft het motortje nooit gelopen zoals ik wou en voor de juiste spullen binnen waren om de "bugs" eruit te werken was het al te laat.
een plas water op de snelweg spatte rechtstreeks m`n luchtfilter in en ik was weer terug bij af...
maar als een echte addict heb ik er alles aan gedaan om aan m`n kick te komen, ik heb maanden achter elkaar 7 dagen in de week 12uur per dag gewerkt (als het er geen 16 of 24 waren) en al vrij snel stond er een ENDYN Build Dart B20 in de woonkamer.
Een 2liter aftermarkt Honda motor die gebouwd is om met 800pk nog steeds extreem betrouwbaar te zijn.
Helaas set je met alleen een kale motor nog geen 10.--- op de borden en jammer genoeg groeien er hier ook geen €€€ aan de boom dus ik ben heel 2012 nog bezig met werken, spullen bestellen, dingen uitzoeken, knutselen enz. enz. enz.
Maar 2013 hoop ik weer terug te zijn en dit keer in de S/M klasse en ga ik proberen die 10.--- op de borden te zetten met een volledig straatlegale en streetable Honda Civic EG