
Ik zal me ook even kort voor stellen aangezien ik dit jaar ook weer wil sprinten.
Vorig seizoen ben ik al een keer op Drachten geweest met m'n huidige setup +/- 200pk N/A en een 100 shot nitrous. Helaas de semislicks te hard gehad en kwam slecht weg m'n beste tijd een 13.961@160km/u
[youtube][/youtube]
Mijn doel van de nieuwe opbouw is iets van 400 a 450pk en wellicht dat ik de lachgasinstallatie nog gebruik om de turbo op te spoelen ofzo. Best veel op een bijna stock B16 er zitten alleen GSR zuigers in en een deck guard met acl lagers, dus hoe lang het goed gaat

Ik hoop ergens in de 11.5 a 11.9 uit te komen dit jaar.
Spec lijstje:
- Inline pro uitlaatspruitstuk
- Demon sport 38mm wastegate
- 3" custom RVS uitlaatsysteem
- Custom turbokit met een Holset he351cw turbo
-Dynotune Nitrous setup, met diverse Nitrousexpress onderdelen en Greddy bougies 2 graden kouder.
- LC1 wideband met klokkie ingebouwd
- Y2 kabelbak met quaife limited slip differentieel
- Exedy licht vliegwiel
- Toda Racekoppeling met geveerde 3 pucksplaat
- Aem benzinerail en drukregelaar
- Een OBD1 p28 ecu met Neptune afgesteld door Tinustussengas
- Een setje GSR nokken
- Sterkere klepveren en titanium klepschotels van een type-r b18c
- Verstelbare nokkenastandwielen van Evolution Industries (tegenwoordig maakt Bisimoto deze)
- ETD tractionbar (is onderweg)
- VPD velgen met slicks (komt nog dit jaar)
Dat was het zo wel even d8 ik.




De nieuwe B16 motor voor de turbo-ombouw



