Weegschalen
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Weegschalen
dat is ook al waar
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
Re: Weegschalen
De schalen zijn nodig bijvoorbeeld in Super Gas.
een 8 cilinder moet dan ,inclusief rijder 952 kg zijn.
een 8 cilinder moet dan ,inclusief rijder 952 kg zijn.
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Weegschalen
minimum of maximum??
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Weegschalen
niets meer, niets minder
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Weegschalen
wow, dat is een uitdaging, en wat is de tolerantie daarvan, want als je zelf plots een kg vermagerd of verdikt
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Weegschalen
Een uitdaging is het niet echt.
In de kart wereld gebeurt het ook veel in de kampioenschappen (bepaade klasses).
Dit zodat het gewicht geen rol meer speelt en iedereen gelijke kansen heeft op dat gebied.
Er wordt gebruikt gemaakt van balast vaak in de vorm van die loden gewichten etc.
Dan kun je super nauwkeuring gewicht toevoegen / verwijderen..
In de kart wereld gebeurt het ook veel in de kampioenschappen (bepaade klasses).
Dit zodat het gewicht geen rol meer speelt en iedereen gelijke kansen heeft op dat gebied.
Er wordt gebruikt gemaakt van balast vaak in de vorm van die loden gewichten etc.
Dan kun je super nauwkeuring gewicht toevoegen / verwijderen..
Re: Weegschalen
Nee je moet niet percies 952 zijn , het is het minimum gewicht.
voor 6 en 4 cilinder is het lichter maar hoeveel weet ik niet uit m'n hoofd.
Ik kijk alleen bij V8
voor 6 en 4 cilinder is het lichter maar hoeveel weet ik niet uit m'n hoofd.
Ik kijk alleen bij V8
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Re: Weegschalen
http://www.nhra.com/nhra101/classes.asp ... eSupport=1
Super Gas
Super Gas entries, which run on a 9.90 index, are primarily full-bodied cars and street roadsters. No dragsters or altereds are permitted. Rules regarding engine and chassis modifications are extremely liberal, though the use of exotic fuels is prohibited. The minimum weight is 2,100 pounds except for four-cylinder-powered cars, which may have a minimum weight of 1,200 pounds. As in Super Comp, competitors use electronic timers and throttle stops to run as close to the class standard without going under. Also as in Super Comp, races are staged using a four-tenths Pro start
2100= 953 kilogram
1200= 544 kilogram
Super Gas
Super Gas entries, which run on a 9.90 index, are primarily full-bodied cars and street roadsters. No dragsters or altereds are permitted. Rules regarding engine and chassis modifications are extremely liberal, though the use of exotic fuels is prohibited. The minimum weight is 2,100 pounds except for four-cylinder-powered cars, which may have a minimum weight of 1,200 pounds. As in Super Comp, competitors use electronic timers and throttle stops to run as close to the class standard without going under. Also as in Super Comp, races are staged using a four-tenths Pro start
2100= 953 kilogram
1200= 544 kilogram
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Re: Weegschalen
En wie gaat er in deze klasse rijden dan? Beetje zonde van het geld als je het mij vraagt?
Klze powered
Re: Weegschalen
Wij als organisatie willen bij elk evenement wat met dragracing te maken heeft onze know how en timing apparatuur kunnen aanbieden. Wil een evenementenbureau een dragrace event waarbij er gewichts indelingen zijn kunnen wij daar nu op inspelen. Tevens kunnen bijvoorbeeld onze leden die een voertuigpaspoort aanvragen ons verzoeken om de weegschalen mee te nemen om, en het totaalgewicht te weten, en natuurlijk het gewicht per as/wiel. Met die info kun je het chassis van de wagen verbeteren en nog constanter of sneller presteren.