Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
dat lijkt me lang
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- lachgasvullen.nl
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
- Contacteer:
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
als ik afga op deze gegevens:
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
dan heb je een vermindering kwa koppel , je hebt dit weer goedgemaakt door je close ratio-bak maar een keer extra schakelen kost je zo 3/4 tiende
een lage et krijg je door veel koppel, voor een hoge eindsnelheid heb je vermogen nodig
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
dan heb je een vermindering kwa koppel , je hebt dit weer goedgemaakt door je close ratio-bak maar een keer extra schakelen kost je zo 3/4 tiende
een lage et krijg je door veel koppel, voor een hoge eindsnelheid heb je vermogen nodig
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
dat koppel komt idd door de eigenschappen van die andere nokkenas. Ik had vroeger dat koppel op vooral middengebied, nu ligt het koppel iets wat hoger in toeren. Maar na het schakelen was wel steeds direct in terugvallen in m'n max koppelgebied waardoor deze gevoelsmatig echt vlot oppakte. Ik voel dat verschil nu ook dat ik dat gevoel beetje ontbreek in de wagen tov m'n vorige setup.
Nu schakel ik eigenlijk meer en blijf ik ook gewoon gerichter in m'n hogere toerenbereik. Scheelt een pak zelfs tov vorige bak, maar in m'n hoger toerenbereik heb ik ook eigenlijk niet echt het vetste koppel van m'n curve op dit moment
.
Maar het vermogen is genepen nog door een te smalle uitlaat en de boel stikt nog in z'n uitlaatgassen daardoor.
Daarom ook het koppelgebied blijkbaar zo vlak tot de toerenbegrenzer blijft ipv te blijven stijgen tot een keerpunt is bereikt. Nokkenastiming afstellen had ook geen restultaat in dat hogere toerengebied. Bleef gewoon dezelfde waarden houden.
Dit volgens de tuner/afsteller.
Langs andere zijde bedenk ik me dat ik m'n record van dit chassis ervoor van 14,658 (2 duizendsten verschil) heb gehaald met nog m'n gewone standaard bak ipv m'n close ratio. Hier dus lijkt duidelijk dat ik wel sneller ben, maar dat het extra schakelen op zich dat verschil weer teniet heeft gedaan??
Ik zal pas ook meer uitsluitsel kunnen hebben als ik effectief m'n uitlaat heb kunnen aanpassen van 54mm buitendiameter (50mm binnen) naar 2,5 inch en hier 61mm binnendiameter. (nieuwe catback heeft dunnere wanden dan huidig exemplaar) en m'n spruitstuk dus ook richten naar die nieuwe grote. maw aanpassing van het 2 naar 1 stuk van 54mm naar 58mm en dan conisch naar 61mm om zo terugslag wat te mijden.
Alvast dat is het plan...
hier techneuten met meningen erover?
Nu schakel ik eigenlijk meer en blijf ik ook gewoon gerichter in m'n hogere toerenbereik. Scheelt een pak zelfs tov vorige bak, maar in m'n hoger toerenbereik heb ik ook eigenlijk niet echt het vetste koppel van m'n curve op dit moment
.
Maar het vermogen is genepen nog door een te smalle uitlaat en de boel stikt nog in z'n uitlaatgassen daardoor.
Daarom ook het koppelgebied blijkbaar zo vlak tot de toerenbegrenzer blijft ipv te blijven stijgen tot een keerpunt is bereikt. Nokkenastiming afstellen had ook geen restultaat in dat hogere toerengebied. Bleef gewoon dezelfde waarden houden.
Dit volgens de tuner/afsteller.
Langs andere zijde bedenk ik me dat ik m'n record van dit chassis ervoor van 14,658 (2 duizendsten verschil) heb gehaald met nog m'n gewone standaard bak ipv m'n close ratio. Hier dus lijkt duidelijk dat ik wel sneller ben, maar dat het extra schakelen op zich dat verschil weer teniet heeft gedaan??
Ik zal pas ook meer uitsluitsel kunnen hebben als ik effectief m'n uitlaat heb kunnen aanpassen van 54mm buitendiameter (50mm binnen) naar 2,5 inch en hier 61mm binnendiameter. (nieuwe catback heeft dunnere wanden dan huidig exemplaar) en m'n spruitstuk dus ook richten naar die nieuwe grote. maw aanpassing van het 2 naar 1 stuk van 54mm naar 58mm en dan conisch naar 61mm om zo terugslag wat te mijden.
Alvast dat is het plan...
hier techneuten met meningen erover?
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
-
- Junior
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 dec 2011 23:31
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
pm back
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
voila, de volledige uitlaatlijn zit er onder, het spruitstuk is aangepast, alles is veel lichter van constructie in gewicht en ik heb weer hopelijk wat meer adem in het uitlaatcircuit.
De plannen voor een remapping zijn in de maak, helaas zal ik drachten eind juni niet halen
Want het zal wss begin juli zijn dat ik de remapping kan laten uitvoeren.
Ik ben al benieuwd of het allemaal resultaat geeft of niet
Daarna op het gemakje toch eens de koppeling weer verder aanpakken, want dat blijft vodden geven in hoge toeren. Schakelen wil ik terug krijgen zoals ik in het prille begin m'n mini-me had. Mss gewoon terug stock koppeling er in (not...)
Mss eens ACT proberen tenzij er andere suggesties zijn?
De plannen voor een remapping zijn in de maak, helaas zal ik drachten eind juni niet halen
Want het zal wss begin juli zijn dat ik de remapping kan laten uitvoeren.
Ik ben al benieuwd of het allemaal resultaat geeft of niet
Daarna op het gemakje toch eens de koppeling weer verder aanpakken, want dat blijft vodden geven in hoge toeren. Schakelen wil ik terug krijgen zoals ik in het prille begin m'n mini-me had. Mss gewoon terug stock koppeling er in (not...)
Mss eens ACT proberen tenzij er andere suggesties zijn?
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
jammer dat je het niet haalt voor eind juni..
Ben benieuwd wat ie nu gaat doen, je bent wel weer lekker bezig
Ben benieuwd wat ie nu gaat doen, je bent wel weer lekker bezig
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
tja, woning gekocht, werkjes daar uitgevoerd, verhuizen etc... daardoor wat rustiger op de forums en met de civic. Maar ik hoop deze civic toch weer op de baan te krijgen, tijdig om me ff weer op de strip te kunnen ontspannen
maar komt er nog bij dat ik een nieuwe nummerplaat moet krijgen door de nieuwe regelingen in belgie met de europese nummerplaten. Krijg ik nu ook weer zo een gigantische 7 karakter-plaat Maar ik ben dan wel van m'n cijfer 13 vanaf in m'n huidige plaat maar blijkt dat de wachttijd weer enorm lang duurt (4 tot 5 weken )
Dus zal ik binnenkort nog wel een mailtje moeten sturen ivm nummerplaat aanpassing
maar komt er nog bij dat ik een nieuwe nummerplaat moet krijgen door de nieuwe regelingen in belgie met de europese nummerplaten. Krijg ik nu ook weer zo een gigantische 7 karakter-plaat Maar ik ben dan wel van m'n cijfer 13 vanaf in m'n huidige plaat maar blijkt dat de wachttijd weer enorm lang duurt (4 tot 5 weken )
Dus zal ik binnenkort nog wel een mailtje moeten sturen ivm nummerplaat aanpassing
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
kenteken kun je zelf veranderen in de inschrijfmodule.
Mocht je daar niet uitkomen laat maar weten..
Huisje en verbouwen en werken is idd al een aardige klus..
Mocht je daar niet uitkomen laat maar weten..
Huisje en verbouwen en werken is idd al een aardige klus..
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
Dat vraagt om fotoos
Speed provides the one genuinely modern pleasure!