Scattershield

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Scattershield

Bericht door Airspeed »

Corsa_GSi schreef: ..........een stukje 6mm dik staal ...
Mijn vraag hierboven was overigens echt serieus bedoeld: Wil ^^ zeggen dat 6.0mm dik staal een acceptabele/geaccepteerde dikte is?
Ben namelijk net aan het bestellen...

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door Corsa_GSi »

Die van mij en andere racers is in ieder geval 6mm, want in NL gemaakt.
En daar vindt je echt geen 6,35 mm dik staal, tenzij je het apart gaat importeren.

Maar goed ik ben niet van de Technische Afdeling!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

6 Mm is toegestaan ivm De verkrijgbaarheid van het materiaal.
Echter geven wij de voorkeur om een schild te hebben die voldoen aan sfi; 6.1, 6.2 of 6.3.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Scattershield

Bericht door Airspeed »

Thank you voor de duidelijkheid!

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Scattershield

Bericht door Airspeed »

Iemand maakte me erop attent dat er auto's op Drachten rijden onder de 10 seconden zonder zo'n scattershield.
Kan het misschien zijn dat er bij Explosion op Drachten andere regels gelden?

Gebruikersavatar
lachgasvullen.nl
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 308
Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door lachgasvullen.nl »

Airspeed schreef:Iemand maakte me erop attent dat er auto's op Drachten rijden onder de 10 seconden zonder zo'n scattershield.
Kan het misschien zijn dat er bij Explosion op Drachten andere regels gelden?

een stukje uit de regels bij explosion:

Cars running 11.99 (*7.49) to 10.00 (*6.40) or cars with rotary engines must be equipped with a flywheel shield made of 6.35 mm (1/4-inch) minimum thickness steel plate surrounding the bell housing 360 degrees or a flywheel shield meeting SFI Spec 6.1,6.2 or 6.3. See GSR: 2.3, 2.5, 2.6 and 2,10


http://www.explosiondragracing.com/drag ... autoscars/" onclick="window.open(this.href);return false;

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Scattershield

Bericht door Airspeed »

Ok, dan heb ik niks gezegd.

Rinus
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2012 21:10

Re: Scattershield

Bericht door Rinus »

Kort vraagje,
is een "scattershield blanket" ook toegestaan?
Soort van een hoes/kleed, dat je om de bellhousing heen klemt...

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Scattershield

Bericht door Airspeed »

Goeie! DHRA zal zeggen: 'zolang het maar NHRA/SFI approved is' (denk ik zomaar).

http://emracingcorp.com/scripts/prodVie ... roduct=556" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat ^^ is deze dus!
Denk dat ik dat wel om m'n bak flens geknoopt krijg. Weegt een stuk minder iig :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Scattershield

Bericht door Jaap blom »

Denk dat deze deken een aanvulling is op het scattershield, voordat je ze koopt zullen we eerst eens goed moeten kijken wat precies de produktspecs zijn en hoe te gebruiken.

Plaats reactie