Zo na vele jaren stilte van mijn project / drag auto is het nu toch zover dat we bijna weer kunnen gaan rijden.
Ik denk dat de meesten deze corsa nog wel herkennen door het extreme supercharger kabaal.
{pica}
De afgelopen 2 jaar is ze niet meer op de strip geweest.
Ik heb op een andere forum wel een reportage bij gehouden maar dan nu hier ook eens de volledige repo..
In 2008 is de oude motor verwijderd net als de rest van wat erin hoort te zitten:
Sneak Preview:
THANKS TO MAX:
Dit is mijn nieuwe uitlaat:
Bij dennis mijn nieuwe ecu opgehaald:
Gaat om een DTA S40 Pro...
Weer een stukje van de puzzel af :vertag
Owh ja.. ook de kabelboom voor de motor is nu direct zo goed als af.. paar draden bij in maken, en nog een kleine aanpassing maken voor de ontsteking
Lak is al uitgezocht en nu gaan we nog ff puzzelen qua spuiten
Ook diesel wou ff helpen :wors:vertag
Nieuwe mascotte van CNT (Corsa-NovaTuning.nl) hahah
Bij deze een sneak preview...
damm wat een werk...
Ik zal zo ff foto's uploaden...
kleine update:
Stoel zit er nu vast in, tevens ook de gordel geplaatst.
Auto staat nu andersom in de garage..
Dit alles heeft te maken met de ruimte en de werkzaamheden..
Auto gaat deze week aan de voorkant op bokken en dan gaat alles wat eraf kan, eraf
Zo staat ie er nu bij:
New Pic's:
Nog 2 dagen schuren en plamuren en owatrol smeren en de motorruimte is spuitklaar
Nieuwe injectoren:
Siemens 660cc. De andere konden niet overweg met mijn DTA. LI en dit zijn HI injectoren.
En mijn nieuwe middenconsole:
Wordt nog in kleur gespoten weet alleen nog niet welke...
Gat va de radio komt straks alle knoppen inclusief start knop...
Ondertussen druppelen hier nu de onderdelen binnen.
Ik zal aankomende week als meeste binnen is nog een wat spypics gaan maken...
ondertussen gaan we verder met motorruimte want de tank en accu moeten we ook direct klaar maken nu dus er is nog wel ff werk..
Ok, zoals beloofd de foto's..
Sorry sommige zijn wazig maar goed, batterijen van mijn foto toestel zijn nu leeg en heb geen zin om ff nieuwe te scoren hahah..
Aankomende weken ga ik mij bezig houden met zowel het diff wat schade heeft opgelopen.. Quaife heeft toch echt een probleem bij het produceren van hun diff's dit is namelijk nummer 2 die problemen heeft...
En ik wil de aandrijflijn verder gereed maken..
Bijna alles ligt klaar alleen moet ik ff 2 naven ompersen en nieuwe wiellagers monteren...
Tevens worden de stuur en fusee kogels vervangen voor nieuwe exemplaren..
Tot zover deze update.. vanaf nu zal ik weer vaker foto's posten van de vorderingen want we kunnen nu meters maken hier in de werkplaats...
Net ff bezig geweest maar zit gewoon nu ff tegen...
Dus morgen avond nog wat doen en moet boos bellen met een leverancier..
En direct ff spullen vor mijn bak bestellen..
Gelijk ff 2 spypics
Gister lekker bezig geweest samen met Max..
Max, thx voor je hulp en de brainstorm sessie...
KISS
Aansluiting voor de map sensor komt onderaan het inlaatspruitstuk:
en dit is mijn dubbele gasklep die hier al een tijdje klaar ligt. (Niels thx ervoor)
Gisteren de eerste adapter plaat pas gemaakt, deze week de 2de maken.
Zo, gisteren ff druk geweest met de remklauwen..
Morgen krijg ik de revisie setjes binnen voor de klauwen.
Nieuwe blokken heb ik al liggen en redelijke schijven heb ik ook nog..
Ik heb ff foto's gemaakt van de werkzaamheden aan de klauwen.
Ik moet alleen de zuigersetjes nog ff nabewerken dat die ook weer bling bling zijn.
Alles voor de klauwen ligt nu klaar.
Ga ik morgen en vrijdag verder afmaken..
Aankomend weekend werken dus maandag gaat spul er allemaal onder, en gaat ze als het goed is weer ff op de wielen...
Zo na een dag hard werken zijn we aardig opgeschoten:
Onderstaande is klikbaar. Iets hogere resolutie
king:
langzaam maar zeker komen we er wel..
Hopelijk snel de gsaklep collector af
zo de lichtboom zit er alweer in..
nog ff vastzetten op een paar plekken..
Eens een mooie oplossing voor gaan verzinnen.
Ben nu met de kabelboom bezig van de zekeringkast en welke achter het dash zit.
De meeste overtollige bedrading is eruit.
Nieuwe bekabeling gesoldeerd voor de stekker van het digidash.
En morgen de laatste dingen solderen dan kan deze er ook weer in..
Kunnen we gaan testen met de electronica...
De remslangen aan de voorkant zitten er al half op..
Deze week 's avonds eens alles nalopen en vast zetten..
Had geen zin aan dat klusje vandaag..
Solderen was leuker
lichtboom klaar:
Beginnen aan de grootste wirwar van kabels
zow afgeleden tijd weer een en ander kunnen doen.
Met dank aan jeffrey (corsacruiser) heb ik nu ook de achteras voorzien van nieuwe bussen (geen rubbers !!).
Ook heb ik de speciale kabelboom dingen gevonden om de bekabeling netjes te maken.
thx to duparts.nl
De verdere vorderingen zijn, nieuwe toerenteller en shiftlight ingebouwd.
En een net stukje traanplaat vastgezet aan de bodem bij de bestuurder. ZOdat ik niet alle lak er meteen vanaf trap.
Spy pic:
Verder vandaag aan het lassen en slijpen geweest en eerste gedeelte van met collectorbak tbv gasklep is nu klaar. Morgen helaas werken maar zondag en maandag ga ik ermee verder
Spy pic:
Heerlijk bezig geweest vandaag..
Aankomend weekend ga ik weer verder maar ben nu al blij met het resultaat:
En natuurlijk een filmpje van de throttle Bodie die ook werkt nu..
http://www.youtube.com/watch?v=69G_4QtYc2g
zow me remmen zijn klaar.
Nog 1 keer ontluchten maar dat komt over een paar weekjes wel weer..
Ook de eerste electrische systemen getest en meeste lijkt te werken.
Mis wel een paar kleine functies op het digidash maar nog niet alles is volledig aangesloten dus zie wel of ik het nodig acht.
En natuurlijk ff een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2HwXkQVT23o
Ok, even een kleine foto update:
Men neme een ontsteking:
En gaat naar een bedrijf die hele mooie cnc apparatuur en weet ik veel heeft staan.
Ze zijn ook erg goed in topsolid en weet ik veel wat voor software ik daar allemaal al geïnstallareerd heb.
Je moet ze een beetje pushen maar op een gegeven moment krijg je een sms, Ik heb je afdekkappie klaar..
Kijk goed nieuws:
Resultaat:
Ik ga straks een en ander plaatsen en uitproberen maar hier ook nog even een aantal andere pic's:
De houders voor de brandstofpompen zijn afgelopen week binnen gekomen:
En natuurlijk een aantal koppelingen:
En niet te vergeten een instelbare regelaar voor mijn 2de brandstofcircuit ivm het lachgas:
en de pomp (bosch 044) en alu brandstof catch tank niet te vergeten:
Ook afgelopen week nog een WM injectie opgehaald:
en niet te vergeten mijn straat banden voor het vervoeren en apk keuren van de corsa.
Moet ze alleen nog ff op de velg leggen:
Zo ff weer de garage in
Ik ben ook weer ff wat verder:
passen van de brandstofonderdelen:
Het ontstekingsafdekplaatje:
De plek waar mijn WM injectie tank en pomp komt:
Nog een paar nieuwe foto's van vandaag.
ouwe foto van de brandstoftank,
die is nu ook weer netjes:
De Bosch 044 is nu aangesloten op de catchtank:
WM Injectie op de plaats gezet:
Foto van de binnenkant:
Engine bay:
Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Vandaag maar weer ff een paar uurtjes aan de hobby geweest..
Kan nu ff niet verder, spul moet eerst naar de lasser en moet een aantal aparte tap-jes hebben..
Heb nu wel de aansluitingen voor de recirculatiekleppen erop zitten:
Deze week in de avond uren maar af en toe wat kleine dingen doen..
Vanavond ga ik nog ff sleutelen en maandag en dinsdag.
dan moeten de nozzle's er allemaal inzitten
Zo vandaag de lachgas en WM Nozzle's geplaats.
Wat een leuk klus was dat weer haha..
zit er in zoals ik wilde..
Nu nog brandstofleidingen aansluiten en dan de bedrading nog...
We komen er wel
de bedrading is compleet gestript en wordt nu aangevuld met alle extra optie's.
Het kan heel complex worden, maar heb wel een schema gemaakt.
De motorkabelboom is een orginele 20xe boom dus dat valt weer mee.
Ik heb straks 10 schakelaar in mijn middenconsole om alles te schakelen...
Dus je moet er steeds opnieuw over nadenken hoe iets mooier en beter kan hahaha
Ik had nog een paar pics gemaakt van de nozzle's
Zow vandaag even een aantal extra vacuum / boost aansluitingen gemonteerd.
Tevens de pulsgever in de bak gemonteerd en een aantal slangen weer aangesloten..
Moest eerst de garage en het magazijn eens een beetje opruimen..
Maar daar zie je nu al niets meer van haha..
meteen maar een paar foto's:
Ga nu elke dag proberen wat te doen..
Zodat ik voor mijn vakantie een stuk verder ben..
vandaag weer wat spullen binnen gekregen.
Door die klote rug kan ik alleen niet de garage in maar goed..
Loopt wel weer los:
zow toch de zin gevonden om de garage in te gaan.
tanden op elkaar en aan de hobby.
accu bak houder ding is ook klaar. nog 2 gaatjes boren en 2 boutjes plaatsen en deze zit ook weer goed vast.
Vervolgens wordt deze ook verchroomd.
bling bling onder mijn kap
vandaag nix gedaan, ja foto's gemaakt.
Had wat willen doen maar komt er gewoon niet van..
Volgende week weer denk ik.
wel de beloofde foto's:
Eentje om het af te leren:
Zo weer heel wat bedrading gedaan, wat een piep werk is dat zeg.
Maar goed gister morgen met deze tekening begonnen:
Dan ga je kabels trekken, en nummeren en nog meer kabels trekken en dan wordt het een draden bende en dan alles weer goedleggen, controleren en nogmaals controleren. Vervolgens solderen, kabelschoenen monteren etc etc.
Nette diverse kabelboompjes van maken en intapen en alles aansluiten.
In de motorruimte ziet het er dan vervolgens zo eruit:
In het rijdercompartiment zie je nu alleen nog de draden van de DTA. Deze worden binnenkort ook nog aangepakt.
Ook weer functies toegvoegd op het digidash zoals:
Handrem lampje en hoeveelheid oliedruk. Ook allemaal weer getest.
Oliepomp doet zijn werk goed. direct bij starten al lekker goeie druk zoals het koud hoort te zijn.. (is niet op de foto te zien overigens)
10 schakelaars waarvan er 2 nog vrij zijn.. (laatste 2 van onderste rij)
Natuurlijk even de meters ook op de foto haha
En de fles
Ook de bekabeling naar de achterkant weg gewerkt
En nog een paar leuke foto's om het af te leren:
Morgen nog ff verder om de pomp van het WM injectie systeem aan te sluiten (2 draden solderen)
en daar een en ander af te werken en te testen.
en nieuwe foto's:
lachgas zit erop op de laatste bekabeling en aanvoer na..
Maar goed. gaat om te kijken of alles past.
Kompressor en dynamo steun:
Lexaan ruit passen:
Algemeen plaatje voor lachgas:
Met lachgas :
helaas beetje onscherp maar geeft wel een leuk effect haha:
Eaton revisie set + bougies:
Duidelijke foto van de coupler:
Zow.. nu nog ff beugels ontwerpen voor de solenoids van het NOS systeem.
king:
ben alweer een heel eind opgeschoten.
Brandstofpomp heeft een aantal uur gelopen om de benzine ff lekker rond te pompen en ik dus een schone tank heb.
Meteen de oude benzine eruit, vandaag nog ff benzine filter vervangen.
Brandstofleidingen nu omgezet naar steel braided en aangesloten op de catchtank.
Ook even een oplossing gezocht voor de lexaan ruit.
Nu alleen nog even vastzetten dat deze niet meer naar beneden zakt.
:D
Ook de lachgas toevoer leiding even netjes door een rubbertje daar buiten gehaald.
Voor de rest garage opgeruimd en een klein beetje laatste dingen afgewerkt.
meteen nog ff 2 foto's geschoten:
vandaag weer lekker bezig geweest:
De charger is aangepakt. Orginele coupler is echt troep.
Nu geen last meer van een veer die kapot kan gaan:
Neus eraf
Oude coupler systeem
De nieuwe coupler
Erop geplaatst
Neus erop en alles natuurlijk netjes schoongemaakt van binnen,
tevens friss olie op de kompressor:
Helemaal klaar om zijn werk te doen:
En zo staat ze er nu bij.
Vandaag de kompressor neus steun (inclusief dynamo spansysteem) laten aflassen.
Morgen gaan de eerste delen naar iemand die dit netjes gaat vernikkelen en verchromen.
Ook nog een paar andere kleine dingen gedaan zoals een custom made stekker voor de lucht temp sensor welke in het inlaatspruitstuk is geplaatst.
Lekker vandaag heel veel meters kunnen maken.
Afgelopen week de nieuwe NOS fles ontvangen:
Onderste Collector deel aan het klaar maken:
De dynamo/charger steun, ook verchroomd:
Bovenste collector deel:
Onderste deel en steun gemonteerd.
Charger gemonteerd:
Net een spiegel:
Alles weer op zijn plek:
En nog mijn velgen die er voor het apk en straat gebeuren opkomen.
Gelijk aan de velgen waar de M&H slicks opliggen:
Tevens alle brandstofleidingen en koppeling vastgezet.
Nog een paar kleine dingen en de bedrading.
Aankomende week laat ik de accubak nog even aflassen en meteen verchromen.
Dan is dat ook weer gedaan.
nog ff een filmpje met foto's van de afgelopen 2 en half jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=M--IiTA6jm0
afgelopen weekeind een nette spoel/ontvetter bak opgehaald:
schoonmaken:
nieuwe filters erin:
Rooster schoongemaakt en er weer geplaatst:
Aangesloten en getest:
Kleppie dicht en netjes opgeruimd zo:
Verder ook nog bezig geweest met de corsa.
Kompressor is er ff afgeweest..
Laatste controles en check check dubbel check.
Recirculatiekleppen geplaatst, brandstofleidingen controle.
Nieuw brandstoffilter geplaatst.
1 spatbord weer gemonteerd.
W/M getest en werkt ook.
Dus aankomende week brandstofsysteem testen en druk afstellen.
Gaat nu lekker.
Zonder spatbord:
met spatbord:
ook nog ff vanaf de andere kant:
Aanpassen NOS leidingen:
Motorkap sjabloon, van karton:
Gat in de kap geslepen, passen en meten:
En ze past:
Aan het lassen geweest, (hechtlasjes wel te verstaan):
Resultaat van een dag hard werken:
Bumper zit alleen nog los
En een filmpje van het draaien van de oliedruk.
Accu was alleen een beetje aan de lege kant. Hangt nu aan de lader.
http://www.youtube.com/watch?v=kSXUlXHd1-A
Juul bedankt voor deze geslaagde zaterdag. Binnenkort ff de massa schakelaar aansluiten king:
Ben super happy met het resultaat king:
Binnenkort de kap schuren, laten aflassen en spuiten..
ff een paar foto's van de afgelopen dagen:
NOS verzameling iets uitgebreid:
Kabelboom en ECU :
Kabelboom gemonteerd en verder aangesloten, moet nog 2 massa kabels en 1 stekker:
Morgen nog 1 draadje van de lambda aansluiten
Brandstofpomp kunnen we maandag op postkantoor ophalen.
De DTA werkt zoals het hoort.
Alle functies lijken het te doen
Klein beetje lekkerij gehad in het brandstofsysteem.. maar heel minimaal
1 koppeling strakker gedraait en toen was alles droog.
Gaskleppositie sensor moest ik 2 draden van wisselen, deze bleef volgende de dta open staan. en als ik gas gaf ging deze naar 0 toe.
Maar verder was alles aanwezig
Brandstofpompen, injecoren die het doen, ontsteking en wide lambda
En daar komt dit uit:
http://www.youtube.com/watch?v=eh9mYjpdeUs
Ok ze loopt wat moeilijk, maar dit weekend gaan we de motor lekker warm laten worden en eens kijken of we wat langer stationair kunnen draaien. Mij valt het 1000% mee dat ze nog een beetje wil lopen op dit moment.
En dat met een lambda van 0.93
Nieuw filmpje,
vandaag bezig geweest om de lambda waarde naar beneden te krijgen.
Ding blijft klepper rijk lopen maar goed.
Vandaag meer dan een uur de motor laten draaien.
En tevens alle kleine problemen opgelost. Paar kleine dingen zoals een hele lichte lekkage in het brandstofsysteem.
Olie die weg drupte bij de pomp. en koelwater ellende..
Stelde niet veel voor en is allemaal gefixed.
Lijkt nu aardig droog overal.
Nou ff een filmpje gemaakt,
Een raar klapperend geluid zit erin doordat ik de uitlaat gassen naar buiten wou hebben.
De flexibele alu droogtrommel buis klappert aardig door die dikke sidepipe..
Maar goed:
http://www.youtube.com/watch?v=IjWkblSefuE
paar foto's,
die van de lexaan ruiten is een beetje vaag door de weerspiegeling van de ruiten.
Paar leuke pictures van de motor:
Vandaag de wiel spacers opgehaald.
2cm van H&R, net gemonteerd.
Mooi spul
nou dan ook maar even een paar spy pics:
Afstellen poulie van de charger:
Spoorverbreder achter gemonteerd:
Staat een stuk beter aan de achterkant:
En even voor het uilijnen de straat wielen eronder gezet:
Dit was een beetje het project in vogelvlucht.
De teksten kunnen wel eens raar staan aangezien het een copy is van een ander forum waar niet iedereen te vinden zal zijn..
Ik zal de volgende updates ook hier bij gaan houden..
Kan nu ff niet verder, spul moet eerst naar de lasser en moet een aantal aparte tap-jes hebben..
Heb nu wel de aansluitingen voor de recirculatiekleppen erop zitten:
Deze week in de avond uren maar af en toe wat kleine dingen doen..
Vanavond ga ik nog ff sleutelen en maandag en dinsdag.
dan moeten de nozzle's er allemaal inzitten
Zo vandaag de lachgas en WM Nozzle's geplaats.
Wat een leuk klus was dat weer haha..
zit er in zoals ik wilde..
Nu nog brandstofleidingen aansluiten en dan de bedrading nog...
We komen er wel
de bedrading is compleet gestript en wordt nu aangevuld met alle extra optie's.
Het kan heel complex worden, maar heb wel een schema gemaakt.
De motorkabelboom is een orginele 20xe boom dus dat valt weer mee.
Ik heb straks 10 schakelaar in mijn middenconsole om alles te schakelen...
Dus je moet er steeds opnieuw over nadenken hoe iets mooier en beter kan hahaha
Ik had nog een paar pics gemaakt van de nozzle's
Zow vandaag even een aantal extra vacuum / boost aansluitingen gemonteerd.
Tevens de pulsgever in de bak gemonteerd en een aantal slangen weer aangesloten..
Moest eerst de garage en het magazijn eens een beetje opruimen..
Maar daar zie je nu al niets meer van haha..
meteen maar een paar foto's:
Ga nu elke dag proberen wat te doen..
Zodat ik voor mijn vakantie een stuk verder ben..
vandaag weer wat spullen binnen gekregen.
Door die klote rug kan ik alleen niet de garage in maar goed..
Loopt wel weer los:
zow toch de zin gevonden om de garage in te gaan.
tanden op elkaar en aan de hobby.
accu bak houder ding is ook klaar. nog 2 gaatjes boren en 2 boutjes plaatsen en deze zit ook weer goed vast.
Vervolgens wordt deze ook verchroomd.
bling bling onder mijn kap
vandaag nix gedaan, ja foto's gemaakt.
Had wat willen doen maar komt er gewoon niet van..
Volgende week weer denk ik.
wel de beloofde foto's:
Eentje om het af te leren:
Zo weer heel wat bedrading gedaan, wat een piep werk is dat zeg.
Maar goed gister morgen met deze tekening begonnen:
Dan ga je kabels trekken, en nummeren en nog meer kabels trekken en dan wordt het een draden bende en dan alles weer goedleggen, controleren en nogmaals controleren. Vervolgens solderen, kabelschoenen monteren etc etc.
Nette diverse kabelboompjes van maken en intapen en alles aansluiten.
In de motorruimte ziet het er dan vervolgens zo eruit:
In het rijdercompartiment zie je nu alleen nog de draden van de DTA. Deze worden binnenkort ook nog aangepakt.
Ook weer functies toegvoegd op het digidash zoals:
Handrem lampje en hoeveelheid oliedruk. Ook allemaal weer getest.
Oliepomp doet zijn werk goed. direct bij starten al lekker goeie druk zoals het koud hoort te zijn.. (is niet op de foto te zien overigens)
10 schakelaars waarvan er 2 nog vrij zijn.. (laatste 2 van onderste rij)
Natuurlijk even de meters ook op de foto haha
En de fles
Ook de bekabeling naar de achterkant weg gewerkt
En nog een paar leuke foto's om het af te leren:
Morgen nog ff verder om de pomp van het WM injectie systeem aan te sluiten (2 draden solderen)
en daar een en ander af te werken en te testen.
en nieuwe foto's:
lachgas zit erop op de laatste bekabeling en aanvoer na..
Maar goed. gaat om te kijken of alles past.
Kompressor en dynamo steun:
Lexaan ruit passen:
Algemeen plaatje voor lachgas:
Met lachgas :
helaas beetje onscherp maar geeft wel een leuk effect haha:
Eaton revisie set + bougies:
Duidelijke foto van de coupler:
Zow.. nu nog ff beugels ontwerpen voor de solenoids van het NOS systeem.
king:
ben alweer een heel eind opgeschoten.
Brandstofpomp heeft een aantal uur gelopen om de benzine ff lekker rond te pompen en ik dus een schone tank heb.
Meteen de oude benzine eruit, vandaag nog ff benzine filter vervangen.
Brandstofleidingen nu omgezet naar steel braided en aangesloten op de catchtank.
Ook even een oplossing gezocht voor de lexaan ruit.
Nu alleen nog even vastzetten dat deze niet meer naar beneden zakt.
:D
Ook de lachgas toevoer leiding even netjes door een rubbertje daar buiten gehaald.
Voor de rest garage opgeruimd en een klein beetje laatste dingen afgewerkt.
meteen nog ff 2 foto's geschoten:
vandaag weer lekker bezig geweest:
De charger is aangepakt. Orginele coupler is echt troep.
Nu geen last meer van een veer die kapot kan gaan:
Neus eraf
Oude coupler systeem
De nieuwe coupler
Erop geplaatst
Neus erop en alles natuurlijk netjes schoongemaakt van binnen,
tevens friss olie op de kompressor:
Helemaal klaar om zijn werk te doen:
En zo staat ze er nu bij.
Vandaag de kompressor neus steun (inclusief dynamo spansysteem) laten aflassen.
Morgen gaan de eerste delen naar iemand die dit netjes gaat vernikkelen en verchromen.
Ook nog een paar andere kleine dingen gedaan zoals een custom made stekker voor de lucht temp sensor welke in het inlaatspruitstuk is geplaatst.
Lekker vandaag heel veel meters kunnen maken.
Afgelopen week de nieuwe NOS fles ontvangen:
Onderste Collector deel aan het klaar maken:
De dynamo/charger steun, ook verchroomd:
Bovenste collector deel:
Onderste deel en steun gemonteerd.
Charger gemonteerd:
Net een spiegel:
Alles weer op zijn plek:
En nog mijn velgen die er voor het apk en straat gebeuren opkomen.
Gelijk aan de velgen waar de M&H slicks opliggen:
Tevens alle brandstofleidingen en koppeling vastgezet.
Nog een paar kleine dingen en de bedrading.
Aankomende week laat ik de accubak nog even aflassen en meteen verchromen.
Dan is dat ook weer gedaan.
nog ff een filmpje met foto's van de afgelopen 2 en half jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=M--IiTA6jm0
afgelopen weekeind een nette spoel/ontvetter bak opgehaald:
schoonmaken:
nieuwe filters erin:
Rooster schoongemaakt en er weer geplaatst:
Aangesloten en getest:
Kleppie dicht en netjes opgeruimd zo:
Verder ook nog bezig geweest met de corsa.
Kompressor is er ff afgeweest..
Laatste controles en check check dubbel check.
Recirculatiekleppen geplaatst, brandstofleidingen controle.
Nieuw brandstoffilter geplaatst.
1 spatbord weer gemonteerd.
W/M getest en werkt ook.
Dus aankomende week brandstofsysteem testen en druk afstellen.
Gaat nu lekker.
Zonder spatbord:
met spatbord:
ook nog ff vanaf de andere kant:
Aanpassen NOS leidingen:
Motorkap sjabloon, van karton:
Gat in de kap geslepen, passen en meten:
En ze past:
Aan het lassen geweest, (hechtlasjes wel te verstaan):
Resultaat van een dag hard werken:
Bumper zit alleen nog los
En een filmpje van het draaien van de oliedruk.
Accu was alleen een beetje aan de lege kant. Hangt nu aan de lader.
http://www.youtube.com/watch?v=kSXUlXHd1-A
Juul bedankt voor deze geslaagde zaterdag. Binnenkort ff de massa schakelaar aansluiten king:
Ben super happy met het resultaat king:
Binnenkort de kap schuren, laten aflassen en spuiten..
ff een paar foto's van de afgelopen dagen:
NOS verzameling iets uitgebreid:
Kabelboom en ECU :
Kabelboom gemonteerd en verder aangesloten, moet nog 2 massa kabels en 1 stekker:
Morgen nog 1 draadje van de lambda aansluiten
Brandstofpomp kunnen we maandag op postkantoor ophalen.
De DTA werkt zoals het hoort.
Alle functies lijken het te doen
Klein beetje lekkerij gehad in het brandstofsysteem.. maar heel minimaal
1 koppeling strakker gedraait en toen was alles droog.
Gaskleppositie sensor moest ik 2 draden van wisselen, deze bleef volgende de dta open staan. en als ik gas gaf ging deze naar 0 toe.
Maar verder was alles aanwezig
Brandstofpompen, injecoren die het doen, ontsteking en wide lambda
En daar komt dit uit:
http://www.youtube.com/watch?v=eh9mYjpdeUs
Ok ze loopt wat moeilijk, maar dit weekend gaan we de motor lekker warm laten worden en eens kijken of we wat langer stationair kunnen draaien. Mij valt het 1000% mee dat ze nog een beetje wil lopen op dit moment.
En dat met een lambda van 0.93
Nieuw filmpje,
vandaag bezig geweest om de lambda waarde naar beneden te krijgen.
Ding blijft klepper rijk lopen maar goed.
Vandaag meer dan een uur de motor laten draaien.
En tevens alle kleine problemen opgelost. Paar kleine dingen zoals een hele lichte lekkage in het brandstofsysteem.
Olie die weg drupte bij de pomp. en koelwater ellende..
Stelde niet veel voor en is allemaal gefixed.
Lijkt nu aardig droog overal.
Nou ff een filmpje gemaakt,
Een raar klapperend geluid zit erin doordat ik de uitlaat gassen naar buiten wou hebben.
De flexibele alu droogtrommel buis klappert aardig door die dikke sidepipe..
Maar goed:
http://www.youtube.com/watch?v=IjWkblSefuE
paar foto's,
die van de lexaan ruiten is een beetje vaag door de weerspiegeling van de ruiten.
Paar leuke pictures van de motor:
Vandaag de wiel spacers opgehaald.
2cm van H&R, net gemonteerd.
Mooi spul
nou dan ook maar even een paar spy pics:
Afstellen poulie van de charger:
Spoorverbreder achter gemonteerd:
Staat een stuk beter aan de achterkant:
En even voor het uilijnen de straat wielen eronder gezet:
Dit was een beetje het project in vogelvlucht.
De teksten kunnen wel eens raar staan aangezien het een copy is van een ander forum waar niet iedereen te vinden zal zijn..
Ik zal de volgende updates ook hier bij gaan houden..
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Deze band plakt nu wel
Samen met freddy aan het sleutelen
resultaat tot nu toe:
Motor heeft potentie, dit is de basis en meest veilige afstelling.. Maar ik ben tevreden en daar gaat het om
Op de trailer:
Op de dyno:
aanpassing aan het wm-injectie systeem:
Beetje inrijden op de bank:
[youtube][/youtube]
Vaste snelheid, vast toerental bij 112km/u, volgas
[youtube][/youtube]
Dyno run vanuit de auto:
[youtube][/youtube]
ff draaien op een volle parkeerplaats bij FCG
[youtube][/youtube]
Axel heeft nog even een leuk filmpje gemaakt:
[youtube][/youtube]
Samen met freddy aan het sleutelen
resultaat tot nu toe:
Motor heeft potentie, dit is de basis en meest veilige afstelling.. Maar ik ben tevreden en daar gaat het om
Op de trailer:
Op de dyno:
aanpassing aan het wm-injectie systeem:
Beetje inrijden op de bank:
[youtube][/youtube]
Vaste snelheid, vast toerental bij 112km/u, volgas
[youtube][/youtube]
Dyno run vanuit de auto:
[youtube][/youtube]
ff draaien op een volle parkeerplaats bij FCG
[youtube][/youtube]
Axel heeft nog even een leuk filmpje gemaakt:
[youtube][/youtube]
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Afgelopen weekend nog wel een paar foto's gemaakt:
slicks:
Binnenkant:
slicks:
Binnenkant:
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Aangezien de vorige uitlaat iets teveel herrie maakte, toch maar eens aan de slag gegaan samen met mijn broertje.
Niels kwam vrijdagavond / nacht nog een beetje materiaal brengen.
Toen zijn tim en ik zaterdagmiddag in de middag eens begonnen.
Eerste probleem waar we nu tegen aan liepen was dat de pijp van het spruitstuk niet recht in de tunnel uitkwam.
Nou dat is opgelost. Vervolgens een simons demper geplaatst,
Toen eens gekeken of mijn huidige demper nog wel wat deed.
Deze open gemaakt, en ja hoor zat nog netjes dempingsmateriaal in.
De demper moesten we noodgedwongen iets inkorten.
Uiteindelijk heb ik nu dus 2 dempers op een kort stukje.
Binnenkort maar weer eens naar freddy cane om te zien of we nu eens een run kunnen doen zonder doof te worden.
Bij deze een filmpje van het nieuwe geluid:
Het huppelen bij stationair is tevens een heel stuk minder geworden.
[youtube][/youtube]
Niels kwam vrijdagavond / nacht nog een beetje materiaal brengen.
Toen zijn tim en ik zaterdagmiddag in de middag eens begonnen.
Eerste probleem waar we nu tegen aan liepen was dat de pijp van het spruitstuk niet recht in de tunnel uitkwam.
Nou dat is opgelost. Vervolgens een simons demper geplaatst,
Toen eens gekeken of mijn huidige demper nog wel wat deed.
Deze open gemaakt, en ja hoor zat nog netjes dempingsmateriaal in.
De demper moesten we noodgedwongen iets inkorten.
Uiteindelijk heb ik nu dus 2 dempers op een kort stukje.
Binnenkort maar weer eens naar freddy cane om te zien of we nu eens een run kunnen doen zonder doof te worden.
Bij deze een filmpje van het nieuwe geluid:
Het huppelen bij stationair is tevens een heel stuk minder geworden.
[youtube][/youtube]
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Zo, net weer wat spullen binnengekregen:
Safety Equipment:
Ik kan weer veilig de baan op..
:drive:
Safety Equipment:
Ik kan weer veilig de baan op..
:drive:
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
[youtube][/youtube]
Lekker gespeeld op Summer Edition van 402 Events.
Top weekend gehad.
Redelijk wat runs kunnen maken en beetje gespeeld met de corsa.
Starten in de 2de versnelling en toch nog steeds een 8.2 rijden op de 1/8 mile.
60ft van 2.0 valt een beetje tegen maar veel sneller kom je niet op dat piep asfalt waar geen rubber ligt..
Vond commentaar ook erg leuk
En samen met de andere rijders en crew veel plezier gehad.
Lekker gespeeld op Summer Edition van 402 Events.
Top weekend gehad.
Redelijk wat runs kunnen maken en beetje gespeeld met de corsa.
Starten in de 2de versnelling en toch nog steeds een 8.2 rijden op de 1/8 mile.
60ft van 2.0 valt een beetje tegen maar veel sneller kom je niet op dat piep asfalt waar geen rubber ligt..
Vond commentaar ook erg leuk
En samen met de andere rijders en crew veel plezier gehad.
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
http://www.rpmvision.nl/features/335/spott...aton-compressor
Leuke reportage geschreven door Dennis,
dank hiervoor dennis :amen:
Leuke reportage geschreven door Dennis,
dank hiervoor dennis :amen:
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
blijft een mooi project!
en wat een gave motorkap heb je toch
en wat een gave motorkap heb je toch
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw
c20xet in opbouw
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
zow eindelijks weer foto's:
Afgelopen dagen lekker bezig geweest:
Nieuwe Diff is binnen:
Nu alleen nog een stellager gedeelte vinden met tanden..
Wie o wie heeft deze nog, zie ook:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=100&t=159379" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumb :thumb
Afgelopen dagen lekker bezig geweest:
Nieuwe Diff is binnen:
Nu alleen nog een stellager gedeelte vinden met tanden..
Wie o wie heeft deze nog, zie ook:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=100&t=159379" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumb :thumb