Nou Melle,dat rijd inderdaad mooi ja.max met dat 75 pk shot gereden tot nu toe, en op de snelweg naar van vught toe,in notime 210 op de teller.snelle melle schreef:helpt wel dat lachgas , zal wel mooi rijden denk ik . mooie vermogenslijn met die 100 pk shot. ga denk ik ook lachgas op de tdi zetten met een 50 pk shot . die van jou had bij 2800 toeren iets meer dan 100 pk , de diesel heeft bij dat toerental dan al 200 pk en 500 nm dus ik hoop wel dat de auto dan nog een beetje van zijn plek komt ,het is nu al moeilijk om echt snel op te trekken in de 1,2 en 3. heb je trouwens de ontsteking iets veranderd met zoveel lachas erbij...
Denk ook meer dat het de combinatie is,ouderwetse 2 liter dubbelnokker met dubbele carburateurs,die lekker gorgelen bij constante snelheid en bij volgas geven stevig happen naar lucht.En als je dan het lachgas activeert .............ja dat is sensatie! Bam in ene keer die pk´s erbij en het koppel.
Met een diesel is dat heel anders,vooral de beleving.Rijd voor m´n werk ook in een potente diesel,maar een racy gevoel krijg ik er niet van.
En de diesels die op de strip rijden .....je hoort ze bijna niet ....je ziet ze bijna niet .............en toch rijden sommigen in de 12/ 13 sec PETJE AF.
En als je lachgas op je tdi wilt zetten,volgens mij heel simpel. Kun je alleen maar een droog systeem toepassen. Enkel lachgas in je inlaatspruitstuk injecteren en klaar. Zijn speciale sets voor te krijgen. en reken bij een droog 50 shot op zeker 100 nm extra!!
En aan mijn ontsteking heb ik niets veranderd,is nog helemaal standaard,digiplex van fiat kun je niks aan afstellen. Die digiplex werkt met 2 sensoren 1 op het vliegwiel en de andere op de krukas poelie. Die altijd het juiste ontstekings tijdstip berekend .En ook met het gas erbij gaat het tot nu toe prima.