Ja klopt idd ff niet aan gedacht exuses hiervoor
ff een regeltje uit het sportief regelement wat voor auto en motoren geld en waar ik vind dat we beter op moeten letten.
3.
BURNOUTS
Alle pre-race burnouts mogen alleen worden uitgevoerd op aangeven van het
baanpersoneel op de daarvoor aangegeven plaatsen met enkel gebruik van water. Het is
personen niet toegestaan om een auto tijdens een burnout tegen te houden. Een burnout
mag alleen gestart worden op aangeven van de pre-start officials. Burnouts mogen enkel
uitgevoerd worden in een voorwaartse beweging. Tevens is het niet toegestaan meerdere
malen te burnen. Wanneer men na de burnout achterwaarts rijd of door stage rijdt
betekent dit automatisch rood licht voor deze run. Bij het niet opvolgen van aanwijzingen
van het baanpersoneel kan dit leiden tot diskwalificatie voor het gehele event.
10-08 drachten
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw
c20xet in opbouw
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: 10-08 drachten
Ik denk even hardop mee:
Kunnen de motoren ook op een apart stukje die niet rollende burnout maken?
Met apart bedoel ik, of helemaal tegen de achter rand van het asfalt of aan de zijkant?
Daar burnen de jongens van explosion toch niet?
Ik vind het mooi dat er hier op een gezonde manier over gepraat kan worden
PS. Juul: ik zal me proberen aan deze regels te houden, hoewel dat wel erg lastig gaat
Als ik mij aan de burnout regels houdt, dan moet ik mijn wagen serieus gaan aanpassen, anders krijg ik de banden niet warm genoeg.
Ik zal eraan gaan werken.
Kunnen de motoren ook op een apart stukje die niet rollende burnout maken?
Met apart bedoel ik, of helemaal tegen de achter rand van het asfalt of aan de zijkant?
Daar burnen de jongens van explosion toch niet?
Ik vind het mooi dat er hier op een gezonde manier over gepraat kan worden
PS. Juul: ik zal me proberen aan deze regels te houden, hoewel dat wel erg lastig gaat
Als ik mij aan de burnout regels houdt, dan moet ik mijn wagen serieus gaan aanpassen, anders krijg ik de banden niet warm genoeg.
Ik zal eraan gaan werken.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
Misschien moet dit dan meer nageleefd worden.
Want ik zie dat het baan personeel elke keer aangeeft dat ze naar voren moeten rollen.
Toch blijven een aantal dan staan.
Het is dan aan de starter om dat knopje in te drukken.
Als je geen tijden kunt rijden is het ook niet leuk. Dus daarmee los je het helaas op de harde wijze op.
Aangezien dit nu al jaren een struikelpunt is.
Persoonlijk heb ik geen moeite met de motoren.
Ja ze maken herrie maar dat mijn auto ook wel.
Hoort bij de sport.
Ik vind de doorlooptijd aardig acceptabel voor het aantal voortuigen.
Wat veel mensen vergeten is dat we in die paar uurtje toch 8 keer kunnen rijden
Want ik zie dat het baan personeel elke keer aangeeft dat ze naar voren moeten rollen.
Toch blijven een aantal dan staan.
Het is dan aan de starter om dat knopje in te drukken.
Als je geen tijden kunt rijden is het ook niet leuk. Dus daarmee los je het helaas op de harde wijze op.
Aangezien dit nu al jaren een struikelpunt is.
Persoonlijk heb ik geen moeite met de motoren.
Ja ze maken herrie maar dat mijn auto ook wel.
Hoort bij de sport.
Ik vind de doorlooptijd aardig acceptabel voor het aantal voortuigen.
Wat veel mensen vergeten is dat we in die paar uurtje toch 8 keer kunnen rijden
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
@freek, er zijn een aantal regels in de sport. Waaronder een burnout in voorwaatse beweging.
Daar moet elke klasse zich aan houden.
Ik ben niet van mening dat wij ervan moeten gaan afwijken.
Wanneer ze namelijk vervolgens een keer bij andere organisaties gaan rijden krijgen ze wel een rode lamp.
Daar moet elke klasse zich aan houden.
Ik ben niet van mening dat wij ervan moeten gaan afwijken.
Wanneer ze namelijk vervolgens een keer bij andere organisaties gaan rijden krijgen ze wel een rode lamp.
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
is niet alleen tegen jou hoor Freek, zijn er meerdere die het doen!!
denk dat je dat niet moet willen dat de motoren helemaal achteraan gaan staan, ook weer puntje veiligheid --> want dan gaan ze weer met hun voorwiel door het water heen en dus weer een gladder voorwiel en dus weer gevaarlijker met betrekking tot controle van de motor.
maar er zijn ook motorrijders die wel een hele mooie burnout kunnen maken en toch in een voorwaartse beweging kunnen blijven...dus het kan wel
denk dat je dat niet moet willen dat de motoren helemaal achteraan gaan staan, ook weer puntje veiligheid --> want dan gaan ze weer met hun voorwiel door het water heen en dus weer een gladder voorwiel en dus weer gevaarlijker met betrekking tot controle van de motor.
maar er zijn ook motorrijders die wel een hele mooie burnout kunnen maken en toch in een voorwaartse beweging kunnen blijven...dus het kan wel
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw
c20xet in opbouw
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: 10-08 drachten
Ik voel mij niet persoonlijk aangevallen hoor, maar ik weet nu na het lezen van de regels, dat ik me niet aan de regels houdt.
En dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Afgelopen keer in drachten had ik erg veel moeite met grip vinden, daarom deed ik 4x een burnout.
Dit kost extra tijd en ik houdt me niet aan de regels en dat kan niet de bedoeling zijn.
Inderdaad Marcel, 8 runs binnen de beschikbare tijd is super.
(ik had eerder mijn index omhoog moeten doen, mijn fout. Hierdoor ben ik niet hoger dan de 5e plaats gekomen.)
En dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Afgelopen keer in drachten had ik erg veel moeite met grip vinden, daarom deed ik 4x een burnout.
Dit kost extra tijd en ik houdt me niet aan de regels en dat kan niet de bedoeling zijn.
Inderdaad Marcel, 8 runs binnen de beschikbare tijd is super.
(ik had eerder mijn index omhoog moeten doen, mijn fout. Hierdoor ben ik niet hoger dan de 5e plaats gekomen.)
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
De volgorde was de afgelopen Drachten zelfs:
OSL
SE
SM
WS
SMB
SLB
SMB (motoren met 2 berijders)
demo
En iedereen zou de regels moeten kennen, dus misschien moeten we gewoon wat strenger worden in de line-up / burn-out?
OSL
SE
SM
WS
SMB
SLB
SMB (motoren met 2 berijders)
demo
En iedereen zou de regels moeten kennen, dus misschien moeten we gewoon wat strenger worden in de line-up / burn-out?
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
-
- Junior
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
beetje noob vraag miss maar waar staat ws voor?
-
- Junior
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11
Re: 10-08 drachten
Dat er strenger op gecontroleerd gaat worden vind ik prima ( geloof namelijk niet dat ik één van de rijders ben die extreem lang op één plek staat te burnen, indien wel dan hoor ik het graag )
Geef alleen op komen evenement even een papiertje met daarop de verandering waarop gecontroleerd gaat worden en laat deze ondertekend met het keuringsrapport inleveren. dan heb je ook minder kans op tijdverlies door onnodige discussie. ( lijkt me iets vooral voor motorrijders en ben je dus met 40 kopietjes klaar)
burnen op één plek
meer dan eens burnen
klooien in de verkeerde lane
-
-
p.s. wist niet dat je ook met een duo mocht rijden
Geef alleen op komen evenement even een papiertje met daarop de verandering waarop gecontroleerd gaat worden en laat deze ondertekend met het keuringsrapport inleveren. dan heb je ook minder kans op tijdverlies door onnodige discussie. ( lijkt me iets vooral voor motorrijders en ben je dus met 40 kopietjes klaar)
burnen op één plek
meer dan eens burnen
klooien in de verkeerde lane
-
-
p.s. wist niet dat je ook met een duo mocht rijden
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
als je zoiets al maakt moet je het door iedereen laten onderteken anders ga je daar weer discussies over krijgen want dan is het weer discriminatie en dat soort flauwe onzin
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw
c20xet in opbouw