nee sneller dan 11.99
:p
De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!!!1
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
-
- Junior
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
De nieuwe donkervoort d8gto zou toch wel die kant opgaan? 695kg en 400pk. Maar het hangt natuurlijk ook veel af hoe de bestuurder te werk gaat
- knetter
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 23 sep 2011 22:13
- Locatie: reek
- Contacteer:
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
ik denk dat die donkevoort ongeveer 12.5 rijd ik zal er niet ver af zitten
-
- Junior
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
nette tijd toch? maar nog niet onder de 12:00
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
Ding zal toch makkelijk onder de 12 gaan ! als ik al 12.0 doe met 440 pk maar wel met 1130 kg ( slicks )
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
Als de Donkervoort zijn overbrenging, chassis en banden op rechtuit gaan afstelt zal deze wagen een 11,0 tot 10,0 kunnen halen. Meeste rijders willen graag op de nurburgring etc knallen en dan verlies je zomaar 1,5 tot 3 sec op de 1/4 mile, omdat nu eenmaal de circuitafstelling nadelig uitpakt voor de 1/4 mile dragrace.
Volgens deze dragrace calculator:
http://robrobinette.com/et.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de ideale tijd 9,61 berekend door gewicht en krukas pk. bij een dragster set up. 1 kg is 2,204 lbs.
Dus voor Tim
440 pk aan de krukas, en 2491 lbs gewicht zou je ideale tijd 10,94 sec zijn.
Helaas is jouw wagen dan niet meer in staat om op de straat te rijden, met een starre achteras met een spooled diff enzo
Volgens deze dragrace calculator:
http://robrobinette.com/et.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de ideale tijd 9,61 berekend door gewicht en krukas pk. bij een dragster set up. 1 kg is 2,204 lbs.
Dus voor Tim
440 pk aan de krukas, en 2491 lbs gewicht zou je ideale tijd 10,94 sec zijn.
Helaas is jouw wagen dan niet meer in staat om op de straat te rijden, met een starre achteras met een spooled diff enzo
-
- Junior
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
Kun je als je aangekomen bent op de strip niet je achtervering vastzetten met rubberblokken? of is dat niet toegestaan.
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
Je kunt speciale struts op de motor gebruiken om de motor star te maken.Is echter alleen in de SMB toegestaan. Maar de meeste echt snelle super street bikes rijden allemaal al weer met achtervering, bij het inschakelen van de nos bijvoorbeeld is het wel handig dat er nog een beetje flexibiliteit in de ophanging zit. Dat vangt dan net het extra koppel op zonder dat je de lucht in gaat. Want voorwiel te hoog is tijd verloren. Bij auto's is het alleen aan te bevelen bij een voorwielaandrijver, op de achteras, om de neus aan de grond te houden bij de launch. Bij achterwielaandrijving geldt eigenlijk het zelfde als bij de motoren. de vering zorgt er dan voor dat de gewichtsverdeling meer op de achteras komt en dus meer grip.
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
Klopt ! en waar valt er bij mij dus nog zoveel uit te halen haha wil best nog wat inleveren voor straat use !
-
- Junior
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11
Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!
okee, helder. Had die struts wel al gezien. Heb voor nu eerst de voorpoten verder door laten steken, rebound dicht gezet en achter ook iets verlaagd ( kon hem niet lager krijgen door de onderste moer in de hoogteverstelling die niet losser wil en ik er niet goed bij kan)