Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Ik denk dat hij zich heeft verkeken met deze klus. Met mappen is sneller geld te verdienen dan met zo'n opbouw als je alleen in de toko staat. Dan moet je gewoon eerlijk zeggen ik heb er geen zin in\tijd en niet iemand 4 maanden aan het lijntje houden.
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
dat ziet er goed uit.
Heeft Botter netjes gedaan
Heeft Botter netjes gedaan
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
In het echt ziet het er nog beter uit dan op deze foto.
Jij hebt het blok en alles er super ingehangen (vond Botter ook). Ben daar echt blij mee!
Jij hebt het blok en alles er super ingehangen (vond Botter ook). Ben daar echt blij mee!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
wow, zeer knap man !
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Inmiddels hebben we de auto weer op gehaald bij Botter Tuning, deze heeft hem afgebouwd en een komplete 3 inch uitlaat aangemeten.
Nu staat de auto weer bij DP Engineering, waar gisteren tijdens de testdag aardig wat problemen boven kwamen drijven.
- Ontluchtingsnippel injectorrail kapot
- TPS sensor was de verkeerde
- Injectoren toch niet de juiste
- Koelwater lekkage bij sensor in radiateur
- Olie lekkage bij carterpanpakking
- Slang van kleppendeksel naar buisje (carterventilatie) gesmolten, want deze zat tegen het uitlaatspruitstuk aan
Alles opgelost door Pieter en mij:
- Had nog 2 injectorrailsen liggen hiervan de nippel gebruikt.
- De TPS sensor van het oude blok meegenomen, maar die bleek niet op de gasklep te passen. Gelukkig had ik nog meer TPS sensoren meegebracht, hiervan kon 1 gebruikt worden, echter moest de stekker van de kabelboom aangepast worden.
- Vervangen voor 1200CC exemplaren (toekomst gericht voor E85).
- Sensor nog strakker aangedraait.
- Diverse bouten met extra vloeibare pakking vastgezet en pakking zelf ook ingesmeert. Nu lekt hij nog wat, dus moeten er nog wat boutjes gedaan worden.
- Buisje aan kleppendeksel gelast en alles zover mogelijk verbogen om ruimte te maken.
En dan het goede nieuws:
Hij heeft 55 km gedraait.
En we gaan maandag verder.
Nu staat de auto weer bij DP Engineering, waar gisteren tijdens de testdag aardig wat problemen boven kwamen drijven.
- Ontluchtingsnippel injectorrail kapot
- TPS sensor was de verkeerde
- Injectoren toch niet de juiste
- Koelwater lekkage bij sensor in radiateur
- Olie lekkage bij carterpanpakking
- Slang van kleppendeksel naar buisje (carterventilatie) gesmolten, want deze zat tegen het uitlaatspruitstuk aan
Alles opgelost door Pieter en mij:
- Had nog 2 injectorrailsen liggen hiervan de nippel gebruikt.
- De TPS sensor van het oude blok meegenomen, maar die bleek niet op de gasklep te passen. Gelukkig had ik nog meer TPS sensoren meegebracht, hiervan kon 1 gebruikt worden, echter moest de stekker van de kabelboom aangepast worden.
- Vervangen voor 1200CC exemplaren (toekomst gericht voor E85).
- Sensor nog strakker aangedraait.
- Diverse bouten met extra vloeibare pakking vastgezet en pakking zelf ook ingesmeert. Nu lekt hij nog wat, dus moeten er nog wat boutjes gedaan worden.
- Buisje aan kleppendeksel gelast en alles zover mogelijk verbogen om ruimte te maken.
En dan het goede nieuws:
Hij heeft 55 km gedraait.
En we gaan maandag verder.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
leuk om horen dat er weer beterschap inzit
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Succes !!! ben benieuwd naar de uikomst
gr Tim en doe pieter de groeten
gr Tim en doe pieter de groeten
- knetter
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 23 sep 2011 22:13
- Locatie: reek
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
tot hoelaat ben je maandag bij dp? als je er na 16.30 nog bent kom ik wel even kijken
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Ben er zelf pas tegen 4 uur.
Heb eerder op die dag nog sollicitatie gesprekken.
Dus ben er zeker tot 6 uur denk ik.
Heb eerder op die dag nog sollicitatie gesprekken.
Dus ben er zeker tot 6 uur denk ik.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!