lap, heb vandaag de koplampen vervangen en heb net ontdekt daardoor dat m'n voorbumper redelijke schade heeft opgelopen tijdens de laatste keer in drachten.
Ik had daar toen als eerste door het moeras moeten rijden en had een serieuze klap gehad wanneer ik in zo een verdoken put terechtkwam.
Op eerste zicht dat ik niet dat er iets aan de hand was tot ik hem vandaag demonteerde en afkuiste. Hij had sindsdien enkel maar van adres verhuisd en stilgestaan. Bodemplaat onder het gras en modder.
De lak was gebarsten door het plooien van het plastic op vele plaatsen en plots merkte ik een plaatsen dat de lak er afgeschilferd was op een paar plaatsen. Dus op termijn de bumper nog herstellen.
Een ding weet ik zeker en dat is dat ik absoluut niet meer als eerste door dat moeras ga rijden bij de volgende wedstrijd in drachten
Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
Yes, eindelijk de civic klaar voor de herkeuring.
Wat moest er gebeuren
- koplampen vervangen
- remleidingen aanpakken
- cardanhoes vernieuwen
- rubbers achterste langsarmen
alles in orde en van dat laatste opdrachtje heb ik maar van de situatie geprofiteerd om meteen de trommel remmen te wisselen door schijfremmen achteraan.
Eerst had ik daarvoor nieuwe remklauwen gekocht want ik had alleen maar een paar roeste prullen die ik uiteindelijk niet kon reviseren.
de schijven en wat remspul wat ontroest en bijgewerkt tegen het roest.
pakketje helemaal in elkaar gemonteerd, klaar voor montage...
Een rotklus werd het uiteindelijk.
begon al met de bout van de sporing afregeling die bleek zot te draaien.
De schuifmoer in het chassis was losgekomen en de rubber in dat dwarsarmpje was gewoon volledig rot en volledig losgekomen.Boeltje eindelijk losgekregen mocht ik vissen naar het schuivend moertje.
Die was in het chassis gevallen en dus was prullen tot deze terug mits een paar handigheidjes en veel gevloek terug op z'n plaats stond.
Daarna nog de kunst om de boel te monteren zonder, bij het zoeken naar draad bij het insteken van de bout, dat moertje terug in het chassis te duwen.
Dan met al die nieuwe PU rubbers werd het een hel om alles gelijnd te krijgen tov elkaar. Het werd wringen en doen om alle bouten uiteindelijk om z'n plaats vast te krijgen. Want er geeft niets meer echt mee zoals ervoor.
Dan zet ik de auto op de grond met de standaard dempers nog en het is alsof het geheel achteraan nauwelijks inzakt. Alsof ik al sportdempers heb gemonteerd.
O jawel, m'n zenuwen zijn weer getraind voor de komende 5 jaar... #-o
foto's van de klus:
eindresultaat:
keuringsmodus, beetje verstoppen van de schijfjes
en een beetje nevel in vorm van zwarte verf op de klauwen aan de binnenzijde van het wiel, om dat felle glanzen te minderen en het zo wat minder opvallend te maken voor die mannen 8-[
Wat moest er gebeuren
- koplampen vervangen
- remleidingen aanpakken
- cardanhoes vernieuwen
- rubbers achterste langsarmen
alles in orde en van dat laatste opdrachtje heb ik maar van de situatie geprofiteerd om meteen de trommel remmen te wisselen door schijfremmen achteraan.
Eerst had ik daarvoor nieuwe remklauwen gekocht want ik had alleen maar een paar roeste prullen die ik uiteindelijk niet kon reviseren.
de schijven en wat remspul wat ontroest en bijgewerkt tegen het roest.
pakketje helemaal in elkaar gemonteerd, klaar voor montage...
Een rotklus werd het uiteindelijk.
begon al met de bout van de sporing afregeling die bleek zot te draaien.
De schuifmoer in het chassis was losgekomen en de rubber in dat dwarsarmpje was gewoon volledig rot en volledig losgekomen.Boeltje eindelijk losgekregen mocht ik vissen naar het schuivend moertje.
Die was in het chassis gevallen en dus was prullen tot deze terug mits een paar handigheidjes en veel gevloek terug op z'n plaats stond.
Daarna nog de kunst om de boel te monteren zonder, bij het zoeken naar draad bij het insteken van de bout, dat moertje terug in het chassis te duwen.
Dan met al die nieuwe PU rubbers werd het een hel om alles gelijnd te krijgen tov elkaar. Het werd wringen en doen om alle bouten uiteindelijk om z'n plaats vast te krijgen. Want er geeft niets meer echt mee zoals ervoor.
Dan zet ik de auto op de grond met de standaard dempers nog en het is alsof het geheel achteraan nauwelijks inzakt. Alsof ik al sportdempers heb gemonteerd.
O jawel, m'n zenuwen zijn weer getraind voor de komende 5 jaar... #-o
foto's van de klus:
eindresultaat:
keuringsmodus, beetje verstoppen van de schijfjes
en een beetje nevel in vorm van zwarte verf op de klauwen aan de binnenzijde van het wiel, om dat felle glanzen te minderen en het zo wat minder opvallend te maken voor die mannen 8-[
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
en ik het is GELUKT 8)
niet moeten aanschuiven bij de keuring, lampentest ok en dan de brug op...
Dan begonnen die direct te melken over m'n remleidingen die ik heb opgeschuurd en heb behandeld met zink en zwarte verf.
Mag niet behandeld worden.
Maar 't was oppervlakteroest en opschuren leken mij en een goede vriend de beste oplossing omdat het overdreven is heel het remleiding systeem te vervangen.
gewoon het feit dat het niet mag => volgend jaar in orde brengen
Maar na die opmerking hebben ze de rest eens vluchtig bekeken en ik mocht door met een groene kaart
Daarna vlug de dempers en velgen gewisseld. Bij deze de wagen vooraan terug een standje omhoog gelegd, maar is direct 3cm hoger met die koni's.
Beetje wennen aan het zicht, maar is vooral om verder de wegligging te testen omdat die nogal slecht was aan de achterzijde.
Heel kwispelig gedrag, zeer labiel in rechtuit rijden. Daarom weer wat meer druk achteraan door vooraan wat hoger te leggen.
Achteraan lag het al op z'n laagste wat nog een hoge stand is bij die dempers
Ik heb echt nood aan een goede schroefset later
Maar tijdens het korte ritje van de sleutelplaats naar de keuring en terug ff de wagen getest en bleek, ondanks nog niet uitgelijnd te zijn achteraan, al veel stabieler rijden bij het rechtuit rijden. Maar dat was nog met stock wieltjes en schokdempers.
1 ding is me opgevallen dat de remmen achteraan snel last hebben van fading. Die standaard remblokken deugen voor geen meter. Want de rook kwam er al na 2km's uit
Deze week nog proberen uitlijnen en meteen eens testen wat het geeft.
Later nog wat voorbereidingen voor Assen in orde brengen en daarna nog eens kijken voor nieuwe remblokjes voor en achteraan.
Nog een zichtje met de rota's er terug onder.
Ok, de wagen is totaal nog niet gewassen of zo maar soit...
Vooraan wat hoger nu...
niet moeten aanschuiven bij de keuring, lampentest ok en dan de brug op...
Dan begonnen die direct te melken over m'n remleidingen die ik heb opgeschuurd en heb behandeld met zink en zwarte verf.
Mag niet behandeld worden.
Maar 't was oppervlakteroest en opschuren leken mij en een goede vriend de beste oplossing omdat het overdreven is heel het remleiding systeem te vervangen.
gewoon het feit dat het niet mag => volgend jaar in orde brengen
Maar na die opmerking hebben ze de rest eens vluchtig bekeken en ik mocht door met een groene kaart
Daarna vlug de dempers en velgen gewisseld. Bij deze de wagen vooraan terug een standje omhoog gelegd, maar is direct 3cm hoger met die koni's.
Beetje wennen aan het zicht, maar is vooral om verder de wegligging te testen omdat die nogal slecht was aan de achterzijde.
Heel kwispelig gedrag, zeer labiel in rechtuit rijden. Daarom weer wat meer druk achteraan door vooraan wat hoger te leggen.
Achteraan lag het al op z'n laagste wat nog een hoge stand is bij die dempers
Ik heb echt nood aan een goede schroefset later
Maar tijdens het korte ritje van de sleutelplaats naar de keuring en terug ff de wagen getest en bleek, ondanks nog niet uitgelijnd te zijn achteraan, al veel stabieler rijden bij het rechtuit rijden. Maar dat was nog met stock wieltjes en schokdempers.
1 ding is me opgevallen dat de remmen achteraan snel last hebben van fading. Die standaard remblokken deugen voor geen meter. Want de rook kwam er al na 2km's uit
Deze week nog proberen uitlijnen en meteen eens testen wat het geeft.
Later nog wat voorbereidingen voor Assen in orde brengen en daarna nog eens kijken voor nieuwe remblokjes voor en achteraan.
Nog een zichtje met de rota's er terug onder.
Ok, de wagen is totaal nog niet gewassen of zo maar soit...
Vooraan wat hoger nu...
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
yes, uitlijning ook in orde gekregen, ligt nu veeeeeeeeeeel stabieler op de baan als ervoor. Eindelijk rechtdoor sturen en rechtdoor gaan ipv alle kanten van de baan.
Nu dat hij hoger ligt vooraan, ook veel minder camber wat meer bandcontact met de baan zal geven bij het rechtdoor rijden. Dus ben benieuwd of dit fenomeen zal opwegen tegen het gewichtsverschil vooraan dat wat naar achter zal geleid zijn :-k
Achteraan ook mooi uitgelijnd.
die slechte rechtuit stabiliteit was duidelijk de oorzaak te vinden in die verstopte kapotte rubber bij de toespoor regeling wellicht.
Maar het is nu al veel vertrouwelijker rijden en ben er blij om.
Nu nog een paar voorbereidingen voor Assen en dat de wagen hopelijk volledig klaar staat voor die paar run's daar
Nu dat hij hoger ligt vooraan, ook veel minder camber wat meer bandcontact met de baan zal geven bij het rechtdoor rijden. Dus ben benieuwd of dit fenomeen zal opwegen tegen het gewichtsverschil vooraan dat wat naar achter zal geleid zijn :-k
Achteraan ook mooi uitgelijnd.
die slechte rechtuit stabiliteit was duidelijk de oorzaak te vinden in die verstopte kapotte rubber bij de toespoor regeling wellicht.
Maar het is nu al veel vertrouwelijker rijden en ben er blij om.
Nu nog een paar voorbereidingen voor Assen en dat de wagen hopelijk volledig klaar staat voor die paar run's daar
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
Kijk aan lekker bezig hoor.
Leuk verslag ook
ik kan me er helemaal in vinden op die keuring na hahah
Leuk verslag ook
ik kan me er helemaal in vinden op die keuring na hahah
-
- Junior
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 dec 2011 23:31
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
hee jelle hij liep weer hard zondag
ik blijf me verbazen hoe een mini me zo kan lopen
ik blijf me verbazen hoe een mini me zo kan lopen
FAST ENGINEERING
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
THX,
maar persoonlijk vond het eigenlijk nu echt niet anders dan anders in mijn ogen.
Ik zou pas weer jubelen als ik m'n record van m'n vorige mini-me op 2,18 60ft, 9,3x sec en 14,612sec dik kan breken (met weliswaar een 14kg minder gewicht aan boord, maar met stock bak)
En was in BRUSTEM belgie ook... op koe 2008...
60ft krijg ik maar niet naar beneden, maar ja, Assen is dan ook niet de referentie.
ik bleef hangen op meestal 2,6 en dan eens een dipje naar 2,4 waar ik dan 9,623 op deed.
Ik blijf rekenkundig even snel als m'n record van m'n vorige mini-me als ik m'n 60ft naar beneden trek waarbij ik m'n record heb gehaald.
MAAR, nog een vraagje aan iedereen gericht.
hoe komt het ondanks m'n tijdsverschillen die dag, dat ik steeds dezelfde eindsnelheid bleef houden????
tussen m'n beste tijd van 9,623 op 122km/u en 9,9xx sec op 122km/u, bleef ik dus overal haast knal op die 122km/u
vooral op die 3 tienden snap ik het niet dat ik nog in staat was dezelfde eindsnelheid te halen op de 200m.
Hoe kan dat???
soit, ik kijk al uit naar m'n volgende update die uitgevoerd moet worden en dat is m'n nieuwe uitlaatlijn, aanpassing spruitstuk en een hopelijk succesvolle retune daarna
m'n nieuwe lambdasonde is ook al onderweg, m'n andere wideband had het helaas vrij snel begeven
maar persoonlijk vond het eigenlijk nu echt niet anders dan anders in mijn ogen.
Ik zou pas weer jubelen als ik m'n record van m'n vorige mini-me op 2,18 60ft, 9,3x sec en 14,612sec dik kan breken (met weliswaar een 14kg minder gewicht aan boord, maar met stock bak)
En was in BRUSTEM belgie ook... op koe 2008...
60ft krijg ik maar niet naar beneden, maar ja, Assen is dan ook niet de referentie.
ik bleef hangen op meestal 2,6 en dan eens een dipje naar 2,4 waar ik dan 9,623 op deed.
Ik blijf rekenkundig even snel als m'n record van m'n vorige mini-me als ik m'n 60ft naar beneden trek waarbij ik m'n record heb gehaald.
MAAR, nog een vraagje aan iedereen gericht.
hoe komt het ondanks m'n tijdsverschillen die dag, dat ik steeds dezelfde eindsnelheid bleef houden????
tussen m'n beste tijd van 9,623 op 122km/u en 9,9xx sec op 122km/u, bleef ik dus overal haast knal op die 122km/u
vooral op die 3 tienden snap ik het niet dat ik nog in staat was dezelfde eindsnelheid te halen op de 200m.
Hoe kan dat???
soit, ik kijk al uit naar m'n volgende update die uitgevoerd moet worden en dat is m'n nieuwe uitlaatlijn, aanpassing spruitstuk en een hopelijk succesvolle retune daarna
m'n nieuwe lambdasonde is ook al onderweg, m'n andere wideband had het helaas vrij snel begeven
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- lachgasvullen.nl
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
- Contacteer:
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
bij een hoge et heb je meer tijd om opsnelheid te kunnen komen.
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
en is dat ook een logisch gevolg dat zich afspeelt ivm hogere eindsnelheden bij gelijke tijden, als je kortere versnellingen hebt gemonteerd?
Ik moet nu wel 1 keer extra schakelen omdat er een nieuwe 3e versnelling is gemonteerd en m'n vroegere 3e naar m'n 4e versnelling is verplaatst. dus kortom een versnelling tussen m'n 2 en vroegere 3 heb gemonteerd om het zo uit te drukken.
Maw, vroeger reed ik m'n run uit in m'n 3 net voor de begrenzer, nu in m'n 4...
Ik moet nu wel 1 keer extra schakelen omdat er een nieuwe 3e versnelling is gemonteerd en m'n vroegere 3e naar m'n 4e versnelling is verplaatst. dus kortom een versnelling tussen m'n 2 en vroegere 3 heb gemonteerd om het zo uit te drukken.
Maw, vroeger reed ik m'n run uit in m'n 3 net voor de begrenzer, nu in m'n 4...
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me
Gemiddeld kost een schakeling een halve seconde.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!